تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۷۲۱۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

کیوان جعفری طهرانی: نقطه قوت یک نمایشگاه، شرکت‌ کنندگان جدید آن است

می متالز - مدیرعامل شرکت جامع تجارت گفت: نمایشگاه ایران متافو یکی از نمایشگاه‌های موفق حوزه صنعت کشور در چند سال اخیر بوده است و امسال نیز با حضور تعداد زیادی از شرکت‌های فعال در حوزه فولاد و دیگر صنایع فلزی برگزار شد؛ اما در عین حال باید به این نکته نیز توجه داشت که نقطه قوت و فلسفه رشد یک نمایشگاه، حضور شرکت‌ کنندگان جدید در هر دوره برگزاری است.
کیوان جعفری طهرانی: نقطه قوت یک نمایشگاه، شرکت‌ کنندگان جدید آن است

به گزارش می متالز، کیوان جعفری طهرانی اظهار داشت: نمایشگاه متافو امسال از نظر کمیت و تعداد شرکت‌ کننده، نمایشگاه خوبی بود ولی آنچه به چشم می‌آمد این بود که تقریبا همه شرکت‌ کنندگان، همان شرکت‌ کنندگان دوره‌های قبلی بودند و کمتر شرکت جدیدی در این نمایشگاه دیده می‌شد.

وی در این مورد افزود: اگرچه در نگاه اول، تعداد شرکت‌ کنندگان حاضر در یک نمایشگاه مطلوب به نظر برسد ولی واقعیت این است که فلسفه رشد و نقطه قوت یک نمایشگاه، مخصوصا نمایشگاه‌هایی که به صورت سریالی، دوره‌ای و سالانه برگزار می‌شوند، تعداد شرکت‌ کنندگان جدیدی است که در هر دوره به آن اضافه می‌شوند.

جعفری طهرانی در این خصوص بیان کرد: البته اگر تعداد شرکت‌ کنندگان در هر دوره ثابت باشد ولی درصدی از آن‌ها را شرکت‌های جدید تشکیل داده باشند، اتفاق خوبی است. زیرا عدم حضور شرکت‌های قدیمی می‌تواند به این معنی باشد که با حضور در دوره‌های گذشته، به هدف خود از شرکت در نمایشگاه رسیده‌اند، مشکلات خود را حل کرده‌اند، مشتری خود را یافته‌اند و در نهایت دیگر لزومی به حضور مجدد در نمایشگاه نمی‌بینند؛ در مقابل شرکت‌هایی که حس کرده‌اند می‌توانند مشکلات خود را با حضور در آن نمایشگاه مرتفع کنند، نام شرکت خود را به فهرست متقاضیان شرکت‌ در دوره‌های جدید نمایشگاه اضافه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت جامع تجارت در خصوص کیفیت نمایشگاه متافو نیز عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه، با توجه به شناخت قبلی که از شرکت‌های حاضر در دوره‌های پیشین داشتم، موفق شدم در زمانی حدود دو ساعت، از همه سالن‌ها و بیشتر غرفه‌ها بازدید کنم و به جمع‌ بندی لازم از نمایشگاه امسال برسم؛ این در حالی است که پیش از آمدن، تصور من از این بازدید با این پیش فرض که بیش از ۱۰ درصد شرکت‌ کنندگان آن جدید باشند- این بود که برای این کار و آشنایی با شرکت‌های جدید، بیش از یک نیمروز زمان لازم داشته باشم!

این تحلیلگر حوزه فولاد با تاکید بر این نکته که نمایشگاه متافو در میان نمایشگاه‌های حوزه صنعت جایگاه قابل ‌قبولی دارد، تصریح کرد: در هر حال با وجود مساحت قابل توجهی که این نمایشگاه در اختیار برگزار کنندگان قرار می‌دهد، نمی‌توان عدم افزایش بیش از ۱۰ درصدی شرکت‌های جدید در آن را به دلیل کمبود فضای فیزیکی دانست و این طور می‌توان نتیجه‌ گیری کرد که شرکت‌های جدید فعال در حوزه صنایع فلزی، به دلیل اینکه شرایط اقتصادی ما ثابت نیست، ترجیح داده‌‌اند که در این نمایشگاه حضور پیدا نکنند. زیرا در هر حال حضور در این نمایشگاه‌ها، هزینه‌هایی را برای شرکت‌ کنندگان در بر دارد که برای آن‌ها اهمیت دارد.

عناوین برگزیده