تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۷۲۲۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بهمنی مطرح کرد:

نجات واحدهای تولیدی در گرو تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حذف سود مرکب

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است اگر به دنبال نجات واحدهای تولیدی هستیم، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با حذف سود مرکب موافقت کند.
نجات واحدهای تولیدی در گرو تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حذف سود مرکب

به گزارش می متالز، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دریافت سود مرکب را یکی از مشکلات تولید خواند و گفت: برخی واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانستند تسهیلات دریافتی را در موعد مقرر تسویه کنند و براساس آنچه در نظام بانکی برقرار است وام گیرنده 6 درصد علاوه بر دیرکرد، جریمه پرداخت می‌کند، که این امر به معنای دریافت سود از دیرکرد و سود است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علیرغم اینکه دریافت سود از سود، مشکلات بسیاری برای تولید ایجاد می‌کند، شبه ربوی نیز دارد، افزود: از آنجایی که دریافت سود مرکب توجیه ندارد مجلس با طرح الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان را تدوین کرد تا از دریافت سود از سود جلوگیری شود اما از آنجایی که شورای نگهبان از آن ایراد گرفت تعیین تکلیف این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال نجات واحدهای تولیدی هستیم، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با این مصوبه مجلس موافقت کند، اظهار کرد: در صورت حذف سود مرکب، بدهی تولیدکنندگان به بانک ها پرداخت می‌شود در نتیجه منابع بانکی افزایش می یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: با افزایش منابع بانکی امکان پرداخت تسهیلات بیشتر به تولیدکنندگان و مردم افزایش پیدا می کند در نتیجه تولید توجیه اقتصادی دارد.

عناوین برگزیده