به گزارش می متالز، «امیرحسین قناتی» در هفتمین همایش و نمایشگاه دوسالانه خودروهای گازسوز اسیا واقیانوسیه آنگوآ که در برج میلاد برگزار شد گفت: استفاده از سوخت گازسوز در برنامه بلندمدت کشورها قرار گرفته است و با تمرکز با این موضوع می توان در زمینه برنامه ریزی برای استفاده از خودروهای سی .ان. جی مدنظر قرار گیرد.
قناتی تصریح کرد: با توسعه سرمایه گذاری در حوزه ساخت تجهیزات داخلی همچون ایستگاه های سوختگیری، انواع کیت های( اندازه) تبدیل خودرو، مخازن ذخیره ، موتورهای پایه گازسوز با سهم داخلی سازی بیش از 80 درصد در داخل کشور تولید و از خروج ارز جلوگیری می شود.
وی افزود: با تمرکز صنعت خودروسازی کشور و ایجاد خطوط تولیدی خودروهای گازسوز در بنگاه های داخلی، طراحی و تولید موتور پایه گازسوز شرایط غیرقابل رقابتی را در عرصه ملی و بین المللی در زمینه بهره گیری از گاز طبیعی ایجاد کرده است.
قناتی ادامه داد: خودروهای پرمصرفی که در گذشته همواره مورد انتقاد بودند (همچون نیسان) در حال حاضر بیش از 90 درصد با پایه موتور گازسوز تولید می شود.
وی تصریح کرد: باید فاصله منطقی بین قیمت سوخت گاز طبیعی، گازوئیل و بنزین ایجاد شود تا مشتری ترغیب به استفاده از آن شود و شرکت های خودروساز این آمادگی را دارند که با ظرفیت تولید حداقل یک میلیون خودروی گازسوز سهم خود را ایفا کنند.
قناتی تاکید کرد: به منظور ارتقای کیفی ناوگان حمل و نقل، افزایش رفاه مردم و کاهش آلایندگی هوا به سمت تولید خودروهای با کیفیت از جمله خودروهای هیبریدی و گازی حرکت کنیم.
وی اظهارداشت: مجهز کردن خودروهای سنگین و سبک به موتورهای پایه گاز سوز، اصلاح مخزن و جانمایی مخزن در خودرو، تاکید بر حمایت از صنایع تولیدکنندگان داخلی تجهیزات، مخازن، جایگاه ها و گیت های( ورودی و خروجی) مربوطه و استفاده از ابزارهای تعرفه ای در دستور کار ما قراردارد.
مدیرکل صنایع خودرو متحرکه گفت: در حال حاضر شرکت های خودروساز در بحث تولید پلت فرم هایی که بتوانند براساس موتور پایگاه سوز با پیمایش بیش از 300 کیلومتر و در حدود 400 کیلومتر داشته باشند را مدنظر دارند.
گفتنی است هفتمین همایش و نمایشگاه دو سالانه ی خودروهای گاز سوز آسیا و اقیانوسیه آنگوآ 11 آبان ماه در برج میلاد تهران برگزار شد.