به گزارش می متالز، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن کشور در حاشیه سفر به استان کرمان و شهرستان زرند از عملیات اجرایی اتصال ایستگاه راه آهن زرند به مجتمع فولاد زرند بازدید کرد.
برپایه این گزارش طول این خط ریلی ۲۲ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر آن در فاز اول اجرا خواهد شد.
شایان ذکراست زیرسازی این خط با هزینه ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان به اتمام رسیده است و ریل گذاری آن توسط راه آهن با هزینه ۸۸ میلیارد تومان در حال انجام است که براساس اعلام مسئولین در این بازدید، این پروژه تا پایان دی ماه به بهره برداری می رسد.
همچنین عملیات اجرایی خط فرعی ایستگاه جلال آباد تا کارخانه کنسانتره و گندله سازی فولاد زرند ایرانیان با حضورمدیرعامل شرکت راه آهن کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان آغاز شد.
طول این خط ریلی ۴۳ کیلومتر بوده که زیرسازی آن با هزینه ۴۵ میلیارد تومان توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان انجام شده است و هزینه ریل گذاری آن ۱۴۳ میلیارد تومان توسط راه آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.
براساس این گزارش؛ با انجام این خط ریلی امکان انتقال ۴ میلیون تن محصول کنسانتره و گندله و ۴ میلیون تن مواد اولیه سنگ آهن فراهم می شود. که در این بازدید مقرر گردید این پروژه تا پایان خردادماه سال آینده به اتمام برسد.
مدیرعامل راه آهن کشور در حاشیه سفر به شهرستان زرند از کارخانه واگن سازی پلور سبز زرند و خط بازسازی ۱۴ دستگاه واگن دست دوم آلمانی این کارخانه نیز بازدید کرد.
برپایه این گزارش، این واگن ها باید تا پایان سال بازسازی و تحویل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار داده شود. گفتنی است که هزینه بازسازی هر واگن ۳ میلیارد تومان است