به گزارش می متالز، حمید رضا فولادگر در در مورد جلسه اخیر کمیسیون صنایع با وزیر صنعت و مدیران خودرو ساز، اظهار داشت: در این جلسه بحثهایی در ارتباط با بسته حمایتی از صنعت خودرو و قطعه سازی مطرح و مقرر شد این موضوع به منظور حل مشکل نقدینگی صنعت خودرو و قطعه سازی در یک کارگروه ویژه مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن در کمیسیون صنایع مطرح شود تا به جمع بندی نهایی برسیم.
وی توضیح داد: سال گذشته پرداخت تسهیلات به صنعت خودرو مصوب شد که به دو شکل ریالی و ارزی مطرح شد اما فقط بخشی از آن مصوبه عملی شد که در پرداخت بدهی قطعه سازان به خودرو سازان و بهبود وضع تولید مؤثر بود.
فولادگر ادامه داد: در حال حاضر نیز این بحث مطرح است که مصوبه قبلی دوباره برای صنعت خودرو و قطعه سازی اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه مصوبه قبلی مربوط به پرداخت تسهیلات اواخر سال گذشته اجرایی شد، گفت: بحثهای فعلی نیز به ادامه اجرای همان مصوبه مربوط میشود که البته باید در مورد تاریخ اجرای آن بررسی شود، زیرا مصوبه قبلی منقضی شده است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با بیان اینکه حمایت از صنعت خودرو سازی باید طوری باشد که باعث رونق در این صنعت شود، افزود: البته در این زمینه موضوع کیفیت و اصلاح ساختار خودرو سازیها را نیز باید مورد بررسی قرار دهیم، نه اینکه این دو موضوع را به صورت جدا گانه از هم ببینیم.
وی با بیان اینکه برخی معتقدند موضوع حمایت از خودرو سازی و ارتقاء کیفیت این صنعت ارتباطی به یکدیگر ندارد،گفت: طبق یک دیدگاه نباید به صنعت خودرو سازی کمک کنیم تا خودش جلو رود، حتی اگر تعطیل شود بهتر است تا از آن صنعت حمایت شود. یک دیدگاه دیگر نیز این است که باید از صنعت خودروسازی حمایت شود که از نظر من هیچ یک از این دو دیدگاه درست نیست بلکه علاوه بر افزایش کیفیت و رقابت پذیری صنعت خودرو باید در زمینه اصلاح قیمت و ساختار خودروسازان نیز اقدام شود. در عین حال باید تا حدی که امکان دارد از این صنعت حمایت شود تا تعطیل نشود.
وی همچنین در مورد طرح موضوع افزایش قیمت خودرو در جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صنعت نیز گفت: این موضوع در حاشیه جلسه مطرح شد که وزیر صنعت معتقد بود قیمت کارخانهای خودروها افزایش نداشته اما قیمت خودرو در بازار به دلیل شرایط اقتصادی جامعه و رشد نرخ ارز، افزایش داشته است.