تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۷۳۳۰۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجنمع مس سرچشمه در همایش ایمنی معادن و صنایع معدنی:

جابجایی 90 میلیون تن خاک در معدن مس سرچشمه

می متالز - همایش ملی ایمنی معادن و صنایع معدنی روز چهارشنبه 13 آذرماه در مجموعه آزادی شهر سرچشمه آغاز بکار کرد.
جابجایی 90 میلیون تن خاک در معدن مس سرچشمه

به گزارش می متالز، مراسم افتتاحیه این همایش با حضور هلموت هینز دبیر کل اتحادیه تامین اجتماعی سازمان جهانی کار در شاخه ایمنی و سلامت، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل مناطق ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روسای بازرسی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، اعضای هیات مدیره شرکت، نماینده مردم رفسنجان و انار درر مجلس، فرماندار رفسنجان و جمعی از معاونین، مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.

در این همایش مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت:

در مجتمع مس سرچشمه باور داریم که ایمنی یک ارزش است و همکاران علیرغم تولید و مسایل فنی و توسعه ای موضوع ایمنی را در دستور کار خود قرار داده اند.

اولویت کاری ما ایمنی است و موظفیم محیط ایمن برای کارکنان و کارگران در این مجموعه ایجاد کنیم

دستیابی به ضریب کمتر از 1 در سال  1404 از اهداف ما به شمار می اید یعنی اینکه  تلاش خواهیم کرد تا در سال 1404 به این برسیم که در 1 میلیون ساعت کار یک حادثه رخ دهد.

در سال های اخیر به دانشی رسیدیم که با به کار گیری این دانش و انجام اقدامات، کاهش ضریب تکرار و روزهای از دست رفته را داشتیم و ما کاهش 60 درصدی ضریب تکرار حوادث و روزهای از دست رفته را در سال 97 تا کنون داشتیم

شناسایی و به روز کردن نقاط حادثه خیز مجتمع را در دستور کار خود قرار دادیم قطعا حوادث جدید رخ می دهد که باید تدابیر اندیشیده شود و در این مقوله تقویت تیم اچ اس ای و افزایش بازرسان را داریم.

با توجه به حجم ترافیک سنگین در معدن که  90 میلیون تن جابجایی خاک در معدن مس سرچشمه در سال عددی سنگین است که امکان بروز حوادث پر خطر را در بر دارد و می طلبد استاندارد سازی و تجهیزات را به روز کنیم و از وسایل ایمنی استفاه کنیم.

 سیستم ضد تصادف تکنولوژی جدید را راه اندازی کردیم و در حال حاضر استفاده از تکنولوژی های نو وجدید از طریق برگزاری استارت آپ ها است.

هر حادثه ممکن است 1 تا 8 میلیون دلار خسارت وارد کند که تمام تفکر ما کاهش حوادث و به روز بودن مجتمع و رسیدن به هدف متعالی است.
مراسم اختتامیه این همایش دو روزه، روز پنجشنبه 14 آذر ماه برگزار شد.

عناوین برگزیده