به گزارش می متالز، سیدرضا حسینی در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک اظهار داشت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یک شرکت 100 درصد دولتی از زیرمجموعههای وزارت راه و شهرسازی 65 سال قدمت دارد.
وی اظهار کرد: در سامانه مدیریت اطلاعات مکانی کشور ما 53 هزار کیلومتر راه شریانی را رصد و پایش میکنیم و هر 10 متر به 10 متر پایش انجام میشود. همچنین 40 هزار کیلومتر راه فرعی پایش میشود.
حسینی اضافه کرد: امسال این خدمات شامل پایش کیفیت روسازی و آسفالت بزرگراهها و آزادراهها را به شهرداری تهران ارائه میدهیم و به زودی نیز این پروژه را در شهرداری مشهد اجرا میکنیم.
وی تأکید کرد: ما در سامانه مدیریت داراییها توجه خاصی به پلها، تونلها و روسازی آسفالته داریم که ابتدا شناسایی میکنیم و سپس شناسنامه آنها صادر میشود ضمن آنکه معاینه، روشهای ترمیم و برآورد هزینه و اعتبار مورد نیاز نیز مشخص میشود.
وی گفت: بدین ترتیب طبق توانمندی تعمیراتی اعتبارات از سازمان برنامه برای آن مسیر اخذ میشود و همچنین اولویتبندی صورت میگیرد.
وی گفت: از طریق سامانهها و تجهیزاتی که داریم 52 هزار کیلومتر راه را با شاخصهای فنی ارزیابی و سپس اولویتبندی برای بهسازی میکنیم و بدین ترتیب پول به بهترین شکل مدیریت میشود.
وی گفت: این سامانه با حرکت در آزادراهها و بزگراهها با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت کوچکترین ترکهای سطح راه را با دقت یک میلیمتر برداشت میکند.
وی اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب ما تلاش کردهایم بهترین متخصصان جوان را جذب کنیم و در این راستا 70 کارشناس ارشد و دکتر جوان را به خدمت گرفتهایم. در فضای آزمایشگاه دانشآموختگان پس از خروج از دانشگاه به متخصص تبدیل میشوند.
وی اظهار کرد: همچنین ما ارزیابی خرابی روسازی سطوح پروازی 54 فرودگاه کشور طبق آخرین استاندارد فنی انجام میدهیم.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: مدیریت روسازی سطوح پروازی شامل اپرون، باند، تاکسیوی و ... در 54 فرودگاه کشور انجام میشود.