به گزارش می متالز، امیر وکیلزاده با اشاره به افزایش تقاضاها برای تبدیل خودروهای تک سوز به دوگانه سوز گفت: پیش از این دولت از سال ۸۴ تا ۹۸ حدود یک میلیون خودرو را با کمک بلاعوض و به نوعی به شکل یارانهای تبدیل کرد.او گفت: اما در این مقطع با توجه به سهمیهبندی و افزایش قیمت بنزین تقاضاها برای تبدیل خودروها نیز رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ادامه داد: روزانه حدود ۲/ ۲۱ میلیون مترمکعب سیانجی به خودروهای گازسوز و دوگانهسوز عرضه میشود و با توجه به توسعه جایگاههای عرضه گاز طبیعی فشرده (سیانجی) در سالهای اخیر، امکان دوبرابر کردن این ظرفیت تا بیش از ۴۵ میلیون مترمکعب نیز وجود دارد و حتی در صورت مصرف دوبرابری نیز این تعداد جایگاه پاسخگو است. همچنین علی محمودیان، رئیس اتحادیه سوختهای جایگزین اعلام کرد: با سهمیهبندی بنزین و تمایل مردم به استفاده از گاز، ۷۰ هزار نفر برای دوگانهسوز کردن خودروهای خود ثبتنام کردهاند. او گفت: خوشبختانه از دو سال گذشته زیرساختهای لازم برای این کار را طراحی کردیم و با بهرهگیری از تجربیات یارانهای سالهای قبل، سامانهای طراحی و مراکز مجاز به این منظور را شناسایی کردیم. محمودیان گفت: براساس این طرح مشخص کردیم چه خودروهایی با چه مختصاتی مجاز به ورود به سامانه و ثبتنام هستند که بتوانند گواهی سلامت دریافت کنند و به تایید پلیس راهور برسند. او با تاکید بر اینکه تمامی قطعات حوزه (سیانجی) در داخل تولید میشود گفت: تنها چالش فعلی ما تامین مواد اولیه مخازن به شمار میآید.