تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۷۳۶۸۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
معاون فناوری و توسعه فولاد هرمزگان:

به اشتراک‌گذاری دانش‌های مختلف، از اهداف کنفرانس ملی ریخته‌گری است/ باید آماده حرکت با بازار جهانی باشیم

می متالز - معاون فناوری و توسعه فولاد هرمزگان و دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم، از به اشتراک‌گذاری دانش‌های مختلف به عنوان اولین اهداف این کنفرانس خبر داد.
به اشتراک‌گذاری دانش‌های مختلف، از اهداف کنفرانس ملی ریخته‌گری است/ باید آماده حرکت با بازار جهانی باشیم

به گزارش می متالز، معاون فناوری و توسعه فولاد هرمزگان و دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم در حاشیه این مراسم گفت: این کنفرانس در صنعت کشور، برای ارائه تجربه‌‌های مختلف در زمینه ریخته‌گری است. به جای تکرار تجربه‌ها؛ بهترین روش این است که از تجارب دیگران استفاده کرده و از آن بهره ببریم.

علیرضا کاظمی از به اشتراک‌گذاری دانش‌های مختلف از اولین اهداف این کنفرانس خبر داد و افزود: از اهداف این کنفرانس این است که با همفکری و هم‌افزایی بتوانیم از تجارب و دانش‌های یکدیگر استفاده کنیم تا آنچه برای صنعت فولاد کشور اتفاق می‌افتد، برای دیگر صنعت‌ها نیز استفاده شود.

وی از اهمیت بحث ریخته‌گری مداوم در صنعت فولاد گفت و ادامه داد:  اهمیت ریخته‌گری مداوم  این است که ما تنها با روش ریخته‌گری مداوم می‌توانیم فولاد مذاب را به شکل محصول مورد نظر خود دربیاوریم و این موضوع اهمیت کلیدی در صنعت فولاد دارد. به این ‌معنا که بدون وجود ریخته‌گری مداوم در صنعت فولاد، امکان تبدیل مذاب مایع به  محصول قابل شکل وجود ندارد.

کاظمی تاکید کرد: در صنعت فولاد دنیا و آنچه که نیاز بازار جهانی است، کمی با آنچه که ما به آن فکر می‌کنیم، متفاوت است. در دنیا از بهترین کیفیت‌ها و پیشرفته‌ترین محصولات تولیدی استفاده می‌شود و ما باید برای آنچه بازار جهانی به آن سمت حرکت می‌کند ، خود را آماده کنیم.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!