تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۷۳۸۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان صمت خبر داد:

نقش دو درصدی اصناف لرستان در تولید ناخالص ملی

می متالز - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به این‌که ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۴۸ درصد اشتغال کشور متعلق به اصناف و بازاریان است، عنوان کرد: ۴.۲ درصد اشتغال و ۲ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به اصناف استان است، بنابراین اصناف نقش انکارناپذیری در ثروت و اشتغال کشور دارند.
نقش دو درصدی اصناف لرستان در تولید ناخالص ملی

به گزارش می متالز، حسین دالوند در جلسه با رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف استان، با اشاره به این‌که اصناف و بازاریان رکن اصلی دوام و قوام جامعه هستند، اظهار کرد: در سطح ملی ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۴۸ درصد اشتغال متعلق به اصناف و بازاریان است.

وی ادامه داد: ۴.۲ درصد اشتغال و ۲ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به اصناف لرستان است، بنابراین اصناف نقش انکارناپذیری در ثروت و اشتغال کشور دارند.

دالوند با اشاره به این‌که در کنترل و نظارت بر بازار چکشی کارکردن پاسخگو نیست، عنوان کرد: در این رابطه اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باید با فعال کردن کمیسیون‌های مرتبط کار را از خودشان شروع کنند.

معاون بازرگانی و توسعه خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: اصناف و اتحادیه‌ها دارای قانون خاص خود بوده و دارای جایگاه بالایی در جامعه هستند که خود ما نیز باید به این مهم اعتقاد داشته باشیم.

وی با بیان این‌که اتحادیه‌ها و اصناف نسبت به وظایف خود آشنایی ندارند، تأکید کرد: اصناف می‌توانند نبض جامعه را کنترل کنند.

دالوند ادامه داد: اکنون در جنگ اقتصادی به سر می بریم تعدادی از بازاریان مقداری بی‌انصافی می‌کنند، در حال حاضر در بازار کم‌فروشی و تقلب را داریم که نمی‌خواهیم این موارد رونق پیدا کند.

این مس,ول با اشاره به این‌که نیروهای صنعت، معدن و تجارت محدود بوده و قادر به کنترل کل بازار نیست، اظهار کرد: لازم است کمیسیون‌های نظارت و بازرسی، فنی و حل اختلاف در سطح اتحادیه‌ها فعال شود.

وی خطاب به حاضران بیان کرد: در این برهه از زمان از شما بازاریان انتظار می‌رود که بر خودتان نظارت و کنترل داشته‌و همان گونه که در انقلاب و جنگ تحمیلی در پشت پرده کنترل اوضاع جامعه را در دست داشتید اکنون نیز نبض بازار را در دست بگیرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد