تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۷۴۱۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چشم‌انداز رشد در ۲۰۲۰

می متالز - سال‌جاری میلادی چند روز دیگر پایان می‌یابد؛ سالی پرتنش که در آن بر شدت جنگ تجاری بین چین و آمریکا افزوده شد، ناآرامی‌های متعدد در کشورهای مختلف آغاز شد و بانک‌های مرکزی بزرگ در مسیر اجرای برنامه‌های حمایتی فراگیرتر حرکت کردند.
چشم‌انداز رشد در ۲۰۲۰

به گزارش می متالز، از چندی پیش گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت اقتصادهای بزرگ در سال جدید میلادی آغاز شده است. عده‌ای از کارشناسان معتقدند سال آینده اقتصاد جهان وضعیت نسبتا بهتری نسبت به امسال خواهد داشت و سال بعد از آن شرایط به حالت طبیعی بازمی‌گردد. اما برخی معتقدند سال آینده مانند امسال خواهد بود و وجود چند عامل سبب می‌شود نرخ رشد اقتصاد جهان در محدوده نرخ رشد امسال باقی بماند.

اکثر تحلیلگران بر سر چند موضوع درباره سال آینده اتفاق نظر دارند: کاهش نرخ رشد اقتصاد چین، بهتر شدن وضعیت اقتصاد اروپا، کاهش تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا و نوسان‌های بیشتر در بازارهای مالی تحت‌تاثیر تحولات در آمریکا به‌ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور. یازده ماه دیگر این انتخابات برگزار خواهد شد.

روابط تجاری چین و آمریکا و نرخ رشد این دو اقتصاد مهم‌ترین عوامل موثر بر رفتار سرمایه‌گذاران در بازارهای مختلف هستند. بعید نیست توافق‌های جدید بین دو کشور حاصل شود. پیش‌بینی‌شده اقتصاد چین سال آینده ۸/ ۵ درصد و اقتصاد آمریکا ۶/ ۲ درصد رشد خواهد کرد. در حال حاضر شرکت‌ها رویکرد انتظار در پیش گرفته‌اند و این یک عامل منفی برای رشد اقتصاد جهان است. در مطالب حاضر به وضعیت اقتصاد آمریکا، ضعف‌های اقتصاد جهان که احتمالا سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد، وضعیت اقتصاد چین و اثرات رشد اقتصادهای نوظهور بر اقتصاد جهان اشاره شده است.

عناوین برگزیده