تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۷۴۲۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی ۸ ماهه امسال؛

صادرات کالا از بنادر استان بوشهر به قطر ۵۷ درصد افزایش یافت

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی هشت ماهه امسال، صادرات کالا از بنادر استان بوشهر به کشور قطر ۵۷ درصد افزایش یافت.
صادرات کالا از بنادر استان بوشهر به قطر ۵۷ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، ابوالقاسم محمد زاده اظهار داشت: در راستای توسعه صادرات با کشورهای همسایه از جمله قطر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه هستیم.

وی میزان صادرات کالا در آبان‌ماه امسال به کشور قطر را ۶۶ هزار و ۶۰۸ تن معادل هشت میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: این میزان صادرات از نظر وزن ۵۷ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۹ درصد افزایش داشته است.

محمدزاده اضافه کرد: طی این مدت محصولات کشاورزی مثل بادمجان، فلفل، کلم، کاهو و سیب تازه، سیمان و کلینکر، میگوی پرورشی، شمش فولادی، شمش از آهن و انواع میوه تازه از مهمترین کالاهای صادراتی بنادر استان بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: ارزش واردات از  کشور قطر در آبان ماه سال  ۱۳۹۸ حدود شش هزار دلار به میزان حدود ۱۶ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بوده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۹۸ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: طی هشت ماهه سال جاری ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور قطر ۱۰۷ میلیون و ۹۳۸ هزار دلار به مقدار ۵۸۱ میلیون و ۲۷۴ هزار کیلوگرم بوده است.

محمدزاده اضافه کرد: این میزان صادرات از نظر ارزشی ۵۷ درصد و از نظر وزنی ۲۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

عناوین برگزیده