تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۷۴۲۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۲ واحد صنعتی و معدنی کرمانشاه احیا شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۷ واحد صنعتی و ۱۵ واحد معدنی راکد در استان احیا شدند.
۳۲ واحد صنعتی و معدنی کرمانشاه احیا شد

به گزارش می متالز، محسن دارابی عصر سه شنبه در کارگروه اقتصاد مقاوتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: همه برنامه های استان حول محور اقتصاد مقاومتی می چرخد و رونق تولید و فعال سازی واحدهای صنعتی راکد در اولویت مدیریت ارشد استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است، گفت: در این مدت ۱۷ واحد صنعتی و ۱۵ واحد معدی راکد احیا شدند که این آمار باید تا پایان سال جاری به ۳۵ واحد صنعتی و ۲۰ واحد معدنی برسد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای معدنی کرمانشاه گرفتار مشکل تامین سرمایه هستند، گفت: گام های خوبی در زمینه فعال سازی معادن در کرمانشاه برداشته ایم که نیازمند حمایت استانداری هستند.
دارابی در رابطه با فعالیت واحدهای صنعتی نیمه کاره با پیشرفت بالای ۳۰ درصد گفت: برای واحدهای صنعتی در حال احداث با پیشرفت بالای ۳۷ درصد پروانه کسب صادر شده است.
وی همچنین در رابطه با نوسازی واحدهای فرسوده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ واحد برای بهسازی و نوسازی شناسایی شده اند که با مشکل کمبود منابع روبرو هستند.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تنها واحدی که در زمینه بهسازی اقدام کرده کارخانه کرپ ناز است.
به گفته دارابی، از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش در اختیار ۷۳ واحد تولیدی قرار گرفته است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

عناوین برگزیده