تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۷۴۳۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلسه کارگران هپکو با سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد

می متالز - مشکل حقوق معوق کارگران هپکو صبح امروز در جلسه ای با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی و نمایندگان شورای اسلامی کارگران هپکو مورد بررسی قرار گرفت.
جلسه کارگران هپکو با سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد

به گزارش می متالز، پس از بروز مشکلات متعدد برای شرکت تولید تجهیزات سنگین، هپکو به عنوان بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات راهسازی و معدنی در خاورمیانه و تعویق چندماهه حقوق کارگران این شرکت، مالکیت هپکو از مالک قبلی به دلیل فقدان صلاحیت سلب و به صورت بلاعزل به سازمان خصوصی واگذار شد.
 
بعد از بلاتکلیفی مالکیت هپکو، مشکلاتی از قبیل عدم فروش محصولات راه‌سازی هپکو، واردات ماشین‌آلات دست دوم مشابه و رکود در تولید کارخانه هپکو به وجود آمده که گریبان کارگران این شرکت را گرفته است، کارگران هپکو تا کنون در نوبت‌های مختلف تجمع و اعتراض کرده‌اند که آخرین تجمع آنان دو روز قبل در مقابل سازمان خصوصی‌سازی در اعتراض به عدم دریافت حقوقشان برگزار شد.
 
در این بین برای بررسی مشکلات کارگران هپکو، مقرر شد امروز نشستی با نمایندگان شورای اسلامی کار هپکو در سازمان خصوصی سازی با حضور رئیس سازمان برگزار شود.
 
در همین راستا پیگیری های خبرنگار مهر از سازمان خصوصی سازی از آن حکایت دارد که جلسه صبح امروز با محوریت مشکلات و حقوق معوق کارگران برگزار شده و تا حدودی به نتیجه رسیده است.
 
منتهی متولیان سازمان خصوصی سازی اعلام کردند که جزئیات جلسه به انضمام نتیجه حاصله، بعدا اعلام خواهد شد.
 
گفتنی است؛ شرکت هپکو طی ۱۱ سال گذشته سالانه میلیاردها تومان سودآوری داشت اما اوایل امسال بدهی این شرکت حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شد. یکی از مهمترین مشکلات شرکت هپکو که ترکش آن به چرخه تولید و کارگران این شرکت اصابت کرده، «مدیریت» است؛ حدود هزار کارگر این شرکت بارها در اعتراضات صنفی خود خواستار تعیین تکلیف این شرکت شدند.

عناوین برگزیده