تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۰۰۷
کد خبر: ۷۴۴۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در بازار آهن شادآباد

از کم فروشی تا برگزاری جشن‌های میلیاردر شدن

می متالز - قطعاً رفع مشکلات بازار آهن شادآباد نیازمند تعامل میان تعزیرات، اتحادیه آهن و فولاد، صمت، نیروی انتظامی و شهرداری است.
از کم فروشی تا برگزاری جشن‌های میلیاردر شدن

به گزارش می متالز، به بهانه رسیدگی به شکایت فردی که در قبال خرید ۳۰ تن میلگرد فقط ۲۴ تن به او تحویل داده بودند، در بازار آهن منطقه شادآباد با قاضی تعزیرات و بازرس اتحادیه آهن و فولاد تهران حاضر شدیم.
در آغاز گزارش تعدادی از آهن فروشان و باربران که از تخلف تعداد محدودی از همکاران شان گلایه داشتند، دور ما حلقه زدند و از شگرد‌های کم فروشی گفتند.
یکی از آن آهن فروشان گفت: متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار آهن نیست و برخی‌ها با ارائه قیمت پایین‌تر از کارخانه مشتریان را فریب می‌دهند.
وی افزود: یکی از شگرد‌های آن‌ها این است که بار را به فروش می‌رسانند و از خریدار می‌خواهند برود و وقتی شبانه بار آهن و میلگرد را به نشانی ساختمان مورد نظر ارسال می‌کنند، در بین راه مقداری از بار را به یک نیسان دیگر منتقل می‌کنند.
یکی دیگر از آهن فروشان گفت: برخی از این متخلفان کامیون‌های کاملا هم شکل در اختیار دارند و برای مثال در یک کامیون ۲۵ تن و در کامیون دیگر ۲۰ تن آهن یا میلگرد بارگیری می‌کنند که بعد از فروش بار ۲۵ تنی بلافاصله پلاک این دو کامیون تعویض می‌شود و بار ۲۰ تنی به جای ۲۵ تنی به نشانی خریدار ارسال می‌شود.
یکی دیگر از آهن فروشان به شگرد دیگری اشاره کرد و گفت: در برخی از این کامیون‌ها جعبه‌ای تعبیه شده است که ورق‌های آهن را داخل آن قرار می‌دهند و از این طریق کم فروشی می‌کنند به این ترتیب که در کامیون قبل از بارگیری این ورقه‌های آهنی را قرار می‌دهند و وقتی روی باسکول می‌رود قطعاً وزن، بیشتر نشان داده می‌شود و بلافاصله پس از بارگیری این قطعات آهن را از بار کامیون خارج می‌کنند و کم فروشی‌هایی صورت می‌گیرد.
برای بررسی این تخلف‌ها با قاضی تعزیرات، گشتی در بازار آهن زدیم و کامیون‌هایی را مشاهده کردیم که پلاک‌های آن‌ها به صورت پیچ بود نه پرچ.
قاضی تعزیرات با مشاهده این تخلف در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: چرا باید راهنمایی و رانندگی به این تخلف بی تفاوت باشد و قطعاً باید با مالکان این کامیون‌ها برخورد شود؟
ناصر مدیحی افزود: علاوه بر این تخلف ما شاهد تخلف سد معبر هم در این بازار هستیم و قطعاً باید شهرداری در کنار ما حضور داشته باشد که بتوانیم با این تخلف برخورد کنیم.
آهن فروشان از نبود پایگاه نیروی انتظامی در این منطقه انتقاد داشتند و گفتند؛ اگر به تخلفی هم برخورد کنیم آنقدر روند رسیدگی طولانی است که به حق ما نمی‌رسیم.
یکی دیگر از آهن فروشان از موضوعی دیگر پرده برداشت.
وی گفت: برخی از این آهن فروشان که شاید کمتر از دو سال است که رو به این کار آورده اند و با یک کامیون ۵۰ میلیون تومانی شروع به کار کرده اند اکنون بعد از دو سال جشن‌های میلیاردر شدن را برگزار می‌کنند به این ترتیب که مثلا بعد از دو سال ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان از راه کم فروشی کسب کرده اند و آنقدر وقیح شده اند که حالا جشن میلیاردر شدن برگزار می‌کنند.
قطعاً رفع مشکلات بازار آهن شادآباد نیازمند تعامل میان تعزیرات، اتحادیه آهن و فولاد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و شهرداری است و به نظر می‌رسد دادستانی هم باید در این موضوع ورود کند.

عناوین برگزیده