تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۷۴۴۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت گلستان:

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به ثبت انبارهای خود هستند

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به ثبت انبارهای خود هستند.
تمام اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به ثبت انبارهای خود هستند

به گزارش می متالز، درویشعلی حسن زاده اظهار کرد: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها که از ابتدای آبان ماه سال ۱۳۹۵ به صورت سراسری ابلاغ شده است همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای خود را در «سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا» ثبت کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان گلستان افزود: هدف از ایجاد سامانه جامع انبارها شناسایی تمام انبارها و مراکز نگهداری کالای کشور است.

وی بیان کرد: همچنین تسهیل فرایندهای الکترونیکی از قبیل صدور بارنامه آنلاین و بیمه آتش سوزی از طریق سیستمی کردن این فرآیندها، ثبت ورودی و خروجی کالایی هر واحد نگهداری کالا (ثبت رسید/حواله) و اخذ گزارش از میزان موجودی کالا در تمامی واحدهای نگهداری کالایی کشور از دیگر اهداف این سامانه است، که در نهایت به اهداف کلانی همچون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و احتکار از طریق رصد دقیق جریان کالا در انبارهای کشور ختم می شود.

وی ادامه داد: اگر بازرسان در بازرسی های نوبه ای خود کالایی را که ثبت نشده است، مشاهده کنند به عنوان کالای احتکار شده تلقی و پس از تشکیل پرونده تخلف، صاحب کالا را به مراجع قانونی ارجاع خواهند داد.

حسن زاده درباره یکی دیگر از عواقب عدم ثبت کالا در این سامانه افزود: طبق ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی مواد پنج و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است از صدور بارنامه برای مبادی و مقاصدی که در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت نشده اند، جلوگیری کند.

عناوین برگزیده