تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۷۴۴۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرشدن تولیدات کهگیلویه و بویراحمد به نام دیگر استان‌ها؛ گمرک را تعطیل کنید

می متالز - بسیاری از تولیدات کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها در گمرگ به نام دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.
صادرشدن تولیدات کهگیلویه و بویراحمد به نام دیگر استان‌ها؛ گمرک را تعطیل کنید

به گزارش می متالز،در سال‌های اخیر یکی از مشکلات حوزه تجارت در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم نبودن زیرساخت‌های صادرات کالا از طریق گمرک این استان بوده که بنا به گفته سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بسیاری از تولیدات در بخش‌های مختلف از جمله، صنعت، کشاورزی و صنایع دستی از طریق دیگر گمرک‌ها صادر می‌شود.

بدون شک تاسیس گمرک به عنوان دروازه و دروازبان اقتصادی اهدافی از جمله ورود و صدور آزاد کالا، ورود و صدور ممنوع و کنترل شده کالا و کنترل گمرکی و اعمال قانون دارد که در واقع به هدفمندی تجارت کمک می‌کند، موضوعی که در کهگیلویه و بویراحمد تفاوت زیادی با دیگر استان‌ها دارد و در یک کلام با این شرایط با تعطیلی گمرک آب از آب تکان نمی‌خورد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: محصولاتی از جمله آرایشی و بهداشتی، عصاره گیاهان دارویی، عصاره شیرین بیان و موکت از طریق گمرک این استان صادر می‌شود.

سالار حسین‌پور با بیان اینکه سیمان مارگون از طریق گمرک بوشهر صادر می‌شود، افزود: همچنین روغن صنعتی موتور تولیدی در یاسوج به دلیل نبود شرایط لازم از طریق مرز دوغارون خراسان رضوی صادر می‌شود زیرا کارشناس مخصوص این کالا را ندارد.

عناوین برگزیده