تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۷۴۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک استان اصفهان مطرح کرد:

تسهیل تشریفات گمرکی برای رونق صادرات/ بسته حمایتی گمرک اصفهان ارائه شد

می متالز - رسول کوهستانی با بیان اینکه رونق تولید و به دنبال آن رونق صادرات هدف‌گذاری اصلی گمرک است، گفت: تسهیلاتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته ایم تا بتوانیم با افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی کشور به نفت از شر تحریم ها نجات یابیم.
تسهیل تشریفات گمرکی برای رونق صادرات/ بسته حمایتی گمرک اصفهان ارائه شد

به گزارش می متالز، «رسول کوهستانی» در نشست خبری تشریح بسته حمایتی گمرک در سال رونق تولید که با حضور معاون اقتصادی استاندار اصفهان برگزار شد، گفت: رونق تولید و به دنبال آن رونق صادرات هدفگذاری ماست و کاهش وابستگی به نفت موضوع مهمی است که می تواند کشور را از شر تحریم ها نجات دهد.

مدیرکل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 50 دستگاه برای گمرک تعیین تکلیف می کنند و بر آن نظارت و کنرتل دارند، افزود: این در حالی است که ما باید بتوانیم تسهیلات قانونی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارائه کنیم و در ترخیص کالاها سرعت داشته باشیم.

وی به تهسیلات ارائه شده گمرک به شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و تصریح کرد: با اصلاح فرآیندها و کاهش و تسریع مراحل تشریفات گمرکی، فولاد مبارکه توانست در طی 10 ماه، 30 میلیارد تومان کاهش هزینه داشته باشد.

کوهستانی به ترخیص کالا با اخذ ضمانت نامه بانکی اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی می توانند درخواست انبار اختصاصی بدهند و محصولات خود را در آن نگهداری کنند. در حال حاضر 24 انبار اختصاصی داریم که 23 انبار فعال هستند و 8 انبار در سال جاری مجوز داده شده است.

وی گفت: تولیدکنندگان می توانند مواد اولیه را بدون پرداخت هزینه وارد چرخه تولید کنند و پس از صدور محصول، هزینه آن از تولیدکننده دریافت می شود. از ابتدای سال تا کنون 20 میلیارد و 700 میلیون تومان استرداد حقوق ورودی داشته ایم.

مدیرکل گمرک استان اصفهان با تأکید بر اینکه کالاهایی که مجوز استاندارد دارند دیگر نیاز به دریافت مجوزهای موردی برای صادرات ندارند، اظهار داشت: گمرک برای فعالان مجاز اقتصادی شرایط ویژه ای را فراهم کرده است که باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند از تسهیلات ویژه بهره ببرند و در حال حاضر تعداد 14 شرکت معتبر به عنوان فعال محاز اقتصادی در استان شناخته شده اند.

بر اساس بخش نامه ارسالی گمرک کشور به سایر استانها، مهلت حداکثر ۷ روزه ای از سوی گمرک به سازمان ها برای صدور مجوز ترخیص کالا داده شده و گمرکات اجرایی مکلف شده اند کم کاری سازمان های مجوز دهنده را گزارش کنند. این موضوع به منظور مقابله با تحریم ها و تسهیل تشریفات گمرک صورت گرفته است.

عناوین برگزیده