تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۷۵۰۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منطقه آزاد اروند و وزارت صمت تفاهمنامه همکاری امضا کردند

می متالز - منطقه آزاد اروند و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توانمندسازی منابع انسانی و تعالی سازمانی بنگاه‌های اقتصادی سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه وزارت صمت در این منطقه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
منطقه آزاد اروند و وزارت صمت تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش می متالز، این تفاهمنامه با هدف ایجاد شرایط همکاری بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت صمت در زمینه آموزشی، پژوهش های کاربردی، مشاوره و فرهنگ بهره وری به منظور توسعه منابع انسانی حوزه صمت در راستای افزایش رقابت پذیری و بهبود فضای کسب و کار و توسعه کارآفرینی و افزایش بهرهوری با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در منطقه آزاد اروند منعقد شد.

تسهیل در استفاده از فناوری و نوآوری‌های داخلی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از طریق آموزش نیروهای متخصص و کارآموزده از اهداف دیگر این تفاهمنامه است.

کمک به شکل‌گیری، انسجام و تقویت حلقه‌های زنجیره تولید تا صادرات با استفاده از آموزش عناصر و نیروهای ماهر و متخصص از دیگر اهداف تفاهم‌نامه مذکور می باشد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان انعقاد این تفاهمنامه گفت: با توجه به ظرفیتها و پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد اروند و مجموعه دستگاه‌ها و دانشگاه ها و موسسات علمی طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در منطقه آزاد اروند هدف‌گذاری شده است.

برات قبادیان افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه انتظار می رود هر چه سریع‌تر اجزای این تفاهمنامه به قرارداد تبدیل شودو با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی فعال در بالابردن راندمان و بهره‌وری فعالیتهای اقتصادی تاثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت صمت در استان و سطح کشور از منطقه آزاد اروند پشتیبانی می‌کند گفت: امید است با پشتیبانی از منطقه آزاد اروند موجب رشد اقتصادی در ۲ سال آینده شود و این طرح که یکی از طرح‌های تحول گرایانه است در مدت اندکی جهش اقتصادی خوبی به ویژه با توجه به ارتباط بین‌المللی در ارتباط با صادرات می‌توان صادرات غیرنفتی و تولیدی را جایگزین نفت کنیم.

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار