تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۷۵۰۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعال اقتصادی: اساس تصمیم‌گیری در حوزه صادرات برای فعالان این بخش نامفهوم است

می متالز - عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس، با اشاره به برخی تصمیم‌گیری‌های آنی و بدون پشتوانه در حوزه صادرات و واردات گفت: اساس تصمیم‌گیری در این حوزه برای فعالان این بخش نامفهوم است.
فعال اقتصادی: اساس تصمیم‌گیری در حوزه صادرات برای فعالان این بخش نامفهوم است

به گزارش می متالز، خسرو فروغان، سه‌شنبه در کمیسیون صادرات، واردات و گمرک این اتاق در شیراز افزود: امروز در حوزه صادرات و واردات شاهد تصویب و اجرای قوانینی هستیم که فعالیت در این بخش را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند که این امر بیانگر عدم آشنایی وضع‌کنندگان این قوانین و تصمیم‌گیران با بخش واردات و صادرات است.
او ادامه داد: شناسایی و حفظ بازار هدف از کارهای بسیار مهم و حیاتی برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان است اما برخی از مسوولان درک دقیقی از این مشکلات ندارند و هم اینک صادرکنندگان ما با مشکلاتی از جمله ثبت سفارش کالا مواجه هستند.
وی، با اشاره به دستورالعمل جدید بانک مرکزی در مورد نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: مصوبات رسمی و عملکرد غیررسمی متولیان بخش صادرات اعم از بانک و تصمیمات بخش دولتی، موجب بروز مشکلاتی برای فعالان حوزه صادرات و واردات شده در حالی که قوانین نباید مانع ایجاد کنند.
رییس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: اگر در شرایط کنونی صادراتی انجام می‌شود به دلیل تعهدات و قراردادهایی است که صادرکنندگان ما به مشتریان خارجی خود دارند وگرنه شرایط برای فعالیت در این حوزه اصلا مناسب نیست و آنگونه که باید کاری برای تسهیل صادرات نشده است.
فروغان اظهار داشت: باید تفسیر قوانین را به سمت چرخش و تسهیل انجام امور حوزه صادرات ببریم در غیر این صورت در این زمینه با آسیب‌های جدی رو به رو خواهیم شد.
وی، در باره بودجه سال 99 هم گفت: این بودجه در بخش‌هایی از جمله مالیات دارای ابهام‌هایی است که از فعالان بخش خصوصی استان می‌خواهیم که ضمن بررسی این بودجه، نظرات خود را در این زمینه به اتاق بازرگانی فارس ارائه دهند تا پس از جمع‌بندی به اتاق ایران ارسال شود.

عناوین برگزیده