تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۷۵۱۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش وضعیت جهانی اقتصاد اسلامی ۲۰۱۹-۲۰۲۰

می متالز - شرکت دینار استاندارد در گزارش اخیر خود وضعیت جهانی اقتصاد اسلامی را با در نظر گرفتن مولفه هایی از قبیل شاخص جهانی اقتصاد اسلامی، صنعت مالی اسلامی، صنایع پوشاک، حلال، لوازم آرایش، گردشگری و تفریحات مسلمانان بررسی می کند.
گزارش وضعیت جهانی اقتصاد اسلامی ۲۰۱۹-۲۰۲۰

به گزارش می متالز، مسلمانان در سال ۲۰۱۸ مجموعاً ۲.۲ تریلیون دلار برای اقلام خوراکی، پوشاک و داروهای متناسب با موازین شریعت هزینه کردند که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۴ این مبلغ به ۳.۲ تریلیون دلار برسد و نرخ رشد سالانه ۶.۲ درصدی را ثبت کند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۸ ارزش دارایی های مالی اسلامی با رشد ۳.۵ درصدی به ۲.۵ تریلیون دلار رسید که از لحاظ حجم این دارایی ها، کشورهای نظیر ایران، عربستان سعودی و مالزی در صدر این فهرست قرار گرفتند.

مالی اسلامی همگام با تغییرات بازار در حال پذیرش فین تک ها، رمز ارزها و بانکداری دیجیتالی بوده و انتشار انواع صکوک از جمله صکوک سبز توسط دولت ها و شرکت ها در حال افزایش است. علی رغم اینکه فین تک ها باب جدیدی را برای رشد بازار صکوک گشوده اند اما رشدهای اخیر در حوزه انتشار صکوک به شدت تحت تاثیر خدمات و محصولات بانکداری سنتی است. ارزش صنعت مالی اسلامی در سال ۲۰۱۸ مجموعاً ۲.۵ تریلیون دلار تخمین زده شده و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۴ به ۳.۵ تریلیون دلار برسد.

عناوین برگزیده