تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۷۵۱۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عملکرد هفتگی بازارهای جهانی:

بازدهی مثبت بازارهای جهانی در هفته‌ای که گذشت

می متالز - استیضاح ترامپ و افت قیمت پوند به‌ دنبال رویکرد سختگیرانه نخست‌ وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا رشد شاخص دلار و قیمت جهانی طلا را در هفته سوم دسامبر به دنبال داشت. در عین حال نهایی شدن فاز اول توافق تجاری و تصویب توافق جدید نفتا از سوی مجلس نمایندگان آمریکا موجب افزایش ۰٫۳ درصدی قیمت نفت شد. بیت‌ کوین هم با رشد ۳٫۸ درصدی در هفته گذشته به هفت هزار و ۵۲۰ دلار رسید.
بازدهی مثبت بازارهای جهانی در هفته‌ای که گذشت

به گزارش می متالز، استیضاح ترامپ، رویکرد سختگیرانه نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، نهایی شدن فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین و تصویب توافق جدید نفتا از سوی مجلس نمایندگان آمریکا از جمله عواملی بود که بازارهای جهانی را در هفته گذشته تحت تاثیر قرار داد.

پیشرفت‌ها در روند مذاکرات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان موجب شد در هفته سوم دسامبر شاخص دلار با رشد ۰٫۵۲ درصدی مواجه شود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در اولین روز از معاملات هفتگی در سطح ۹۷٫۰۸ قرار داشت، اما در روز پایانی هفته (جمعه) به ۹۷٫۶۸ واحد رسید.

این بهترین عملکرد هفتگی دلار در یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

از دیگر دلایل رشد دلار در هفته سوم دسامبر می‌توان به انتشار خبر تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، و ارسال آن به مجلس سنا اشاره کرد.

نمودار زیر بازدهی چهار بازار دلار، طلا، نفت برنت و بیت‌کوین را در هفته سوم دسامبر نشان می‌دهد:

عناوین برگزیده