تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۰۶
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۷۵۳۴۳

پروازهای داخلی فرودگاه امام‌ خمینی از ماه آینده آغاز می‌شود

می متالز - پروازهای داخلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی ماهان و هما از مبدأ فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی از اول بهمن آغاز خواهد شد. این مطلب دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید شهر فرودگاهی امام خمینی که با حضور وزیر راه و شهر سازی برگزار شد، اعلام شد.
پروازهای داخلی فرودگاه امام‌ خمینی از ماه آینده آغاز می‌شود

به گزارش می متالز، محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی در این مراسم با اشاره به ضرورت تسریع در توسعه فعالیت‌ها و کارکردهای فرودگاه بین‌ المللی امام گفت: این مجموعه دارای ۳ کارکرد فرودگاهی، طرح و توسعه و منطقه آزاد تجاری است که باید به سرعت نقشه راه سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در این محدوده تدوین شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهر فرودگاهی بین‌ المللی امام به‌ عنوان تنها منطقه آزاد تجاری در جنوب تهران نقطه‌ای مستعد برای سرمایه‌ گذاری در تمام زمینه‌های تجاری، صنعتی و خدماتی است. از این رو، تغییرات مدیریتی جدید به این روند سرعت خواهد داد. وی ادامه داد: با انتصاب مدیرعامل جدید در این مجموعه زمینه بازنگری در طرح جامع این فرودگاه با اولویت احداث ترمینال جدید در یک افق ۳۰ ساله فراهم می‌شود.

درهمین حال وزیر راه و شهرسازی درحاشیه این مراسم درجمع خبرنگاران از ورود سه فروند هواپیمای جدید خبر داد و گفت: این سه فروند هواپیما ایرباس هستند و به زودی به ناوگان هوایی کشور(هما) اضافه می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه ثبت نام در مسکن ملی روند طبیعی خود را پشت سر می‌گذارد اظهار داشت: تاکنون برای ۲۶۰ هزار واحد ثبت نام انجام شده است. البته به رغم تقاضا و درخواست ما از مردم در بسیاری از شهرها ۶۰ درصد ثبت نام کنندگان فرم ج قرمز دارند که در پالایش‌ها حذف خواهند شد.

اسلامی گفت: اراضی جدید در حال آماده سازی و تهیه هستند و حتما تا پایان سال مرحله دوم ثبت نام‌ها آغاز می‌شود چرا که باید به ظرفیت ۴۰۰ هزار واحدی تعریف شده در مسکن ملی برسیم.

وی همچنین درباره افزایش وام مسکن اظهار داشت: شورای پول و اعتبار با افزایش سقف وام مسکن موافقت نمی‌کند اما ما برنامه‌هایی برای بهبود توان خرید مردم داریم تا تقاضای خرید مسکن در کشور کاهش نیابد

وی همچنین در رفع بوی نامناسب در اطراف فرودگاه امام گفت: مسوول رفع بوی بد در اطراف فرودگاه وزارت راه و شهرسازی نیست و استانداری و سایر دستگاه‌ها باید این موضوع را برطرف سازند.

همچنین رستمی دیروز در مراسم تودیع مدیریتی خود گفت: عملکرد ترمینال سلام در فرودگاه بین‌ المللی امام که با پروازهای حج امسال آغاز شد، به طوری توسعه یافته که تا انتهای امسال روزانه در هر ساعت یک پرواز از این ترمینال به مقاصد مختلف انجام خواهد شد.

وی افزود: پروازهای داخلی فرودگاه بین‌ المللی امام هم از ابتدای بهمن آغاز می‌شود و اکنون ۹۰ سرمایه‌ گذار داخلی و خارجی برای مشارکت در طرح‌های زیرساختی این فرودگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رستمی اظهارداشت: طبق برنامه موظفیم تا ۵ر۱ سال آینده این مجموعه فرودگاهی را به هاب اول بار و هاب دوم مسافر در منطقه تبدیل کنیم که برای رسیدن به این هدف باید حداقل سالانه ۴ میلیون تن بار و ۱۲۰ میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شوند. این در حالی است که از ابتدای امسال تا پایان مهر با انجام ۲۷۸۰۰ پرواز، مجموعاً ۴ میلیون و ۷۰۰هزار مسافر از این فرودگاه جا بجا شده‌‌اند.

وی تأکید کرد: شبکه پروازی فرودگاه امام در حال تکمیل است و تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی اعلام آمادگی کرده‌اند که در مسیر بازگشت از مبادی خارجی مسافران خود را از طریق این فرودگاه به سایر شهرهای داخلی منتقل کنند.

عناوین برگزیده