تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۷۵۵۲۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خبر داد:

تغییر راهبرد فولاد مبارکه اصفهان از فرآیند قطعه سازی به ماشین‌سازی

می متالز - مدیرعامل فولادمبارکه گفت: با توجه به توصیه وزیر صنعت، معدن و تجارت، این شرکت در حال تغییر راهبردی به سمت تکنولوژی محوری و تغییر فرایند قطعه سازی به فرایند سازی و ماشین سازی است.
تغییر راهبرد فولاد مبارکه اصفهان از فرآیند قطعه سازی به ماشین‌سازی

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان عصر پنج شنبه در در آئین بهره برداری تولید فولاد API جهت انتقال نفت و گاز از محیط ترش برای اولین بار در کشور با اشاره به سابقه سه دهه تولید ورق و قطعه سازی در شرکت فولاد مبارکه و تاکید بر تکنولوژی محوری صنایع در این شرکت اظهار داشت: فولاد مبارکه در طول این مدت حدود سه هزار و ۸۸۰ قطعه ساخته است.

وی با بیان اینکه با توجه به توصیه وزیر صنعت، معدن و تجارت، این شرکت در حال تغییر راهبرد قطعه سازی به فرایند سازی و ماشین سازی است، بیان داشت: ما چهار ناحیه مهم و اساسی آهن سازی، فولادسازی، نورد گرم و سرد را داریم و پس از ۳۰ سال دانش فنی، طراحی و ساخت در آهن سازی توانسته‌ایم ۸۰ درصد تولید آهن کشور را بومی سازی کنیم که قرار است این رقم تا سال ۱۴۰۱ به صد در صد برسد.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی در زمینه بومی سازی نورد سرد و بومی سازی کامل تولید در این بخش تا سال ۱۴۰۳ افزود: ۴۰ درصد نورد گرم هم بومی سازی شده است که تا سال ۱۴۰۵ این فرایند هم کاملاً بومی خواهد شد.

وی بیان داشت: درصد فولاد سازی بومی در شرکت فولاد مبارکه ۶۵ درصد است که تا هفت سال دیگر به شکل کامل این فرایند بومی می‌شود.

عظیمیان با اشاره به اهمیت بومی سازی در شرکت فولاد مبارکه بنا بر توصیه وزیر ابراز داشت: در طی ۸ ماهه اخیر، شرکت فولاد مبارکه ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تن تولید داشته است که ۲۸ هزار تن بیش از رقم برنامه ریزی شده بوده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما حفظ تولید با وضعیت موجود بر اساس توصیه‌های وزیر صنعت بوده است، ابراز داشت: بر اساس برنامه ریزی ها در زمینه فروش، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تن فروش پیش بینی شده بود که ۶ میلیون تن در داخل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در زمینه صادرات است که تاکنون چهار میلیون و ۱۰۰ میلیون تن فروش داخلی و یک میلیون تن صادرات از تعهدات برنامه ریزی شده این شرکت برای فروش انجام شده است.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان ابراز داشت: طبق توافق با سازمان بورس در ماه ۲۷۰ هزار تن محصولات گرم و ۶۵ هزار تن محصولات سرد باید عرضه شود که در آذرماه ۴۴۰ هزار تن محصولات گرم و ۷۷ هزار تن و سرد عرضه شده است و این اقدام در جهت بومی سازی و هم کنترل بازار انجام شد.

عظیمیان با اظهار تأسف از اینکه به واسطه نبود مواد خام ۷ هزار میلیارد تومان منابع از دست رفته به دلیل کمبود مواد اولیه داشته است، گفت: بخش عمده‌ای از فروش در شرکت فولاد مبارکه به شکل اعتباری است، هم اکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با چهار درصد سود از منابع بانکی در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار گرفته است و هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه شرکت در اختیار مردم است تا در راستای رونق تولید و گردش بازار گام برداریم.

عناوین برگزیده