تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۷۵۶۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت:

توسعه ساخت داخل و رونق تولید، در اولویت برنامه های وزارت صمت/ برگزاری 7 میز تخصصی تعمیق ساخت داخل

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تعمیق تولیدات ساخت داخل و رونق تولید را محوری‌ترین برنامه این وزارت در سال جاری اعلام کرد.
توسعه ساخت داخل و رونق تولید، در اولویت برنامه های وزارت صمت/ برگزاری 7 میز تخصصی تعمیق ساخت داخل

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در همایش رونق تولید در حوزه ایمنی و تجهیزات آتش نشانی گفت: محوری ترین پروژه برنامه رونق تولید و تعمیق ساخت داخل با عنوان نهضت ساخت داخل در اولویت این وزارتخانه بوده و دستاوردهای خوبی هم بهمراه داشته است.

وی افزود: در هشت ماه گذشته، هفت میز ساخت داخل برگزار کردیم و توانستیم بین نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها ارتباط ایجاد کنیم؛ ۴۵۶ میلیون یورو قرارداد بین طرفین امضا شد که سه میز ساخت داخل خودرو با رقم ۲۸۰ میلیون یورو مربوط به حوزه صنعت خودرو، یک میز مربوط به تجهیزات

صنعت پتروشیمی، دو میز مربوط به صنعت برق الکترونیک و مخابرات و یک میز مربوط به صنعت مس است.

صادقی نیارکی افزود: تا پایان سال هفت میز ساخت داخل دیگر هم داریم و بالغ بر یک میلیاردیورو قرارداد ساخت داخل امضا خواهد شد.
وی افزود: برای استفاده از کالا‌های ساخت داخل باید فرهنگسازی کرد و تاکید مقام معظم رهبری ؛ اسناد بالادستی و دولت بر این است در جایی که می‌توانیم ساخت داخل داشته باشیم چرا باید کالای خارجی وارد شود؟ باید به نفع تولید داخل در حوزه مدیریت واردات عمل کنیم.

 

آغاز همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات ایمنی

همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی با هدف حمایت از تولید داخلی آغاز شد.

نخستین همایش حمایت از تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی با همکاری مرکز علمی کاربردی آتش نشانی، ایمنی و خدمات شهری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)، ریاست جمهوری (مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری) و وزارت کشور با هدف حمایت و مشارکت تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گذاران ایرانی و ارتقا سطح فرهنگ ایمنی شهروندان در سازمان آتش نشانی تهران برگزار شده است.

در این مراسم رئیس شورای شهر، رئیس سازمان ملی استاندارد و معاونان وزارت صمت و وزارت کشور حضور دارند.

عناوین برگزیده