تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۷۵۷۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان:

صنعت نساجی در اصفهان صنعتی بومی تلقی می شود

می متالز - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان با اشاره به اینکه صنعت نساجی در اصفهان صنعتی بومی تلقی می شود و به همین خاطر تصمیم بر این شد که میز کشوری نساجی در این استان ایجاد شود.
صنعت نساجی در اصفهان صنعتی بومی تلقی می شود

به گزارش می متالز، حبیب‌الله شاه‌ کرمی در آیین آغاز به کاردومین نمایشگاه مداکس و سیزدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان افزود: در استان اصفهان ۹ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰واحد نساجی است.

وی با اعلام اینکه مجموعا ۱۱۷ هزار نفر دراین شغل در اصفهان اشتغال زایی شده اند بیان داشت:۲۴ درصد از صنایع استان نساجی هستند و ۵۳ هزار اشتغال رسمی ثبت شده در سازمان صمت داریم و تعداد ۶ هزار واحد بافندگی با ۲۴ هزار شاغل داریم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان افزود: باتوجه به بومی بودن نساجی در اصفهان تصمیم بر این شد که میز کشوری نساجی در این استان ایجاد شود و با کار کارشناسی که انجام گرفت، در جلسه‌ای که وزیر به اصفهان آمد این میز به اصفهان داده شد و این باعث افتخار است که صنعت نساجی به جایی که اختصاص دارد رسیده است.

وی ادامه داد: مجموعه‌ نساجی ۲۵ درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص می‌دهد و ۷۵ درصد از فرش ماشینی کشور، ۶۰ درصد پارچه‌ چاپی، ۵۰ درصد الیاف، ۶۰ درصد نخ پنبه‌ای، و ۹۰ درصد روسری و باند و گاز کشور از این طریق تولید می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان افزود: با جلساتی که با استانداردی داشتیم ایجاد شهرک دوخت تصویب شد و جانمایی آن انجام شده و باتوجه به اینکه اکثر دوزندگان بانوان هستند، جایی تعبیه شده که بتوانند به راحتی به آن تردد داشته باشند که با احداث آن ۱۲۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین در جلسه ای که با وزیر برگزار شد مقرر شد مواد اولیه پتروشیمی را با قیمت مصوب در اختیار صنایع نساجی قرار گیرد؛ بعد از کاهش سطح کشت پنبه مشکلاتی مواجه بودیم و از وزیر کشاورزی درخواست دادیم که به کشاورزان یارانه بدهند تا رغبت به کاشت این محصول داشته باشند.

شاه کرمی با اشاره به اینکه پنبه یک کالای استراتژیک است، گفت:یکی از مشتریان اصلی صادرات پوشاک ترکیه، کشور ایران است و ما باید برای حفظ اشتغال در این حوزه برنامه‌ریزی کنیم.

شاه‌کرمی ادامه داد: صنعت نساجی استان در حال رونق است و بازار ۳۰ میلیارد دلاری ایران یک بازار جذاب است و مصرف پوشاک ما از آمریکا تنها ۵ درصد کمتر است.

وی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در مد لباس کار جدی انجام دهد و تصریح کرد: باید ذائقه مشتری را تامین یا تغییر دهیم و شهرک پوشاک قرار است سالانه ۴ و نیم میلیون دلار صادرات داشته باشد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده