تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۷۵۷۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت:

۳۰ درصد از تعداد کل واحدهای نساجی کشور متعلق به اصفهان است

می متالز - معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در کشور هفت هزار و ۹۰۰ واحد نساجی در کشور وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ واحد آن در اصفهان است و شامل ۳۰ درصد از تعداد کل را تشکیل می دهد بیان کرد: این آمار فارغ از تعداد واحدهای بافندگی کوچک محاسبه شده است.
۳۰ درصد از تعداد کل واحدهای نساجی کشور متعلق به اصفهان است

به گزارش می متالز، محسن ترحمی در آیین بازگشایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه مداکس اضافه کرد: صنعت نساجی و پوشاک در دنیا بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد که سهم این صنعت در کشور برغم همه ظرفیت‌های موجود سهم ناچیزی است.

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: خوشبختانه صنایع نساجی در دهه اخیر در حوزه تامین مواد اولیه به ویژه حوزه مصنوعی رشد چشمگیری داشته است.

وی با اظهار تاسف از اینکه با وجود اینکه ما در این صنعت رشد داشته ایم، اما در تامین مواد اولیه طبیعی که عمده‌ترین آن پنبه است با چالش مواجه هستیم، تصریح کرد:پیش بینی‌های وزارت جهاد کشاورزی و آنچه که در سال زراعی جاری رخ داده حاکی از رشد ۲۵درصدی تولید پنبه در کشور است.

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در حوزه ریسندگی و نخ بیش از ۸۵ درصد از نیاز فعلی را می‌توان از محل تولیدات داخلی پوشش دهیم که بخش کوچکی از آن نیازمند واردات است.

ترحمی ادامه داد: اولویت نساجان در حوزه تامین مواد اولیه پنبه، باید پنبه داخلی باشد، زیرا وابستگی بلند مدت ما به تامین پنبه که ماده اولیه مهم و حیاتی است.

وی با اعلام اینکه بیش از یک سال است که واردات پوشاک به کشور ممنوع شده است، تاکید کرد: در چهار مال بزرگ شهر تهران نزدیک به ۶ هزار مترمربع ویترین و فضا برای عرضه فروش برندهای ایرانی که جایگزین برندهای پوشاک خارجی شدند، داریم.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی بخش خصوصی و طرح‌های توسعه آتی با شرایط مصرف فعلی، نیازمندی به نخ وارداتی روز به روز کمتر می‌شود.

ترحمی گفت: با مشکلاتی که به دفتر صنایع نساجی و پوشاک ارسال شد سعی کردیم با انجمن هماهنگی صنایع نساجی ایران و اصفهان و تولید و صادرات پوشاک به راهکاری دست یابیم که شرایط واردات را متعادل‌تر کرده و به راهکاری منطقی برای مدیریت واردات برسیم.

وی افزود: این جایگزینی فرصت مناسبی است به شرط آنکه فعالان این حوزه با عرضه کالای با کیفیت ایرانی برند را بین اذهان جامعه جا بیاندازند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده