تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۷۵۸۵۶
سرویس خبر : محیط زیست
سازمان محیط زیست خبر داد:

تا اطلاع ثانوی فعالیت‌های معدنی در تهران ممنوع شد

می متالز - مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست استان اعلام کردند که با توجه به تداوم انتشار آلایندگی‌ها از سوی صنایع بزرگ، همه فعالیت‌های معدنی واقع در تهران، شامل فعالیت معادن شن، ماسه، آسفالت و حتی ریخته‌گری‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. همچنین ورود همه کامیون‌ها به جز حاملان مواد سوختی به شهر تهران ممنوع شده است.
تا اطلاع ثانوی فعالیت‌های معدنی در تهران ممنوع شد

به گزارش می متالز، بررسی اخبار منتشره در هفته‌ای که گذشت، نشان از برخورد مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست با برخی صنایع آلاینده داشت. به طور مثال هفته گذشته در این استان، با دو کارخانه سیمان تهران و شمال که از سوخت مازوت استفاده می‌کردند، برخورد و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد. 

در این بین، کارخانه سیمان تهران اقدام به تامین سوخت گاز کرد و  با مجوز اداره کل حفاظت محیط زیست استان فعالیت آن دوباره از سر گرفته شد.

همچنین نیروگاه «بعثت» که از سوخت گازوئیل استفاده می‌کرد، تذکر کتبی دریافت کرد. مسئولان این نیروگاه قول دادند که در ادامه از سوخت گاز استفاده خواهند کرد. 

به گفته مسولان سازمان حفاظت محیط زیست استان، فعالیت معادن شن، ماسه، آسفالت و همه فعالیت‌های معدنی، بتنی و حتی ریخته‌گری‌ها تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد بود. همچنین ورود همه کامیون‌ها به جز حاملان مواد سوختی به شهر تهران ممنوع شده است. 

بر اساس گزارشی از ایرنا، با اینکه گشت و پایش شبانه محیط زیست از واحدهای آلاینده ادامه دارد و اخطاریه‌های متعدد محیط زیستی برای واحدهای آلاینده در شهرستان‌های بهارستان، پیشوا، شهریار، شهر قدس، رباط کریم و شهرک‌های صنعتی این مناطق صادر می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد این اقدام‌های مقطعی چاره‌ساز باشد.

در سکون هوای پایتخت، آنچه مسلم است هر لحظه بر غلظت آلاینده‌های جوی افزوده می‌شود و شاید برای رفع خطر از گروه‌های حساس، باید به انتظار باد، برف یا بارانی دیگر بنشینیم.

عناوین برگزیده