تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۱
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۷۵۸۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت:

ایجاد میزهای تخصصی صادرات ضروریست

می متالز - با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت متبوع خود برای فعال‌سازی ظرفیت‌های صادراتی بر ضرورت ایجاد میزهای‌ تخصصی صادراتی‌ تاکید کرد.
ایجاد میزهای تخصصی صادرات ضروریست

به گزارش می متالز، در حاشیه نشست شورای مدیران دفاتر تخصصی وزارت صمت مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در این نشست تبیین و تحلیل اخبار مهم صنعتی و اقتصادی ایران و جهان و بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجارت با ۱۵ کشور همسایه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، گفت: تأکید ما بر ضرورت تدوین استراتژی توسعه صادرات غیرنفتی می باشد و خواستار برنامه‌ریزی برای افزایش حجم صادرات به ۱۵ کشور همسایه هستیم.

صادقی نیارکی در ادامه افزود: با شناسایی محصولات مورد تقاضا توسط این کشورها، برای توسعه صادرات این محصولات برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت؛ شناسایی بازارهای صادراتی و برنامه‌ریزی برای بهم‌رسانی واحدهای تولیدی به بازارهای صادراتی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت صمت است و در همین راستا ما باید با محوریت سازمان توسعه تجارت بسترها را بر حضور صادرکنندگان در کشورهای هدف تسهیل نماییم لذا ضروری است میزهای تخصصی صادراتی با محوریت کشور- بنگاه – کالا در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد.

وی گفت: در این میزهای تخصصی می‌توان همانند رویکرد میزهای تعمیق ساخت داخل با بهم رسانی نیازها و توانمندی‌ها دستاوردهای خوبی برای بخش صنعت به دست آورد.

صادقی نیارکی افزود: میزهای صادراتی با شناسایی صنایع صادرات محور و توانمندسازی واحدهای صنعتی می‌تواند وارد فاز اجرایی شود.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های صادراتی در صنایع مختلف کشور ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در توسعه صادرات بسیار مؤثر برشمرد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در پایان گفت: با همکاری سازمان توسعه تجارت، معاونت طرح و برنامه و معاونت امور صنایع وزارت صمت پیگیری‌های لازم برای اجرای کردن اهداف مورد نظر انجام و با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگانی از معاونت‌های طرح و برنامه، امور صنایع و سازمان توسعه تجارت رصد نحوه برگزاری میزهای صادراتی تسریع خواهد شد.

عناوین برگزیده