تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۷۶۰۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

انتقاد استاندار خراسان شمالی از بدعهدی ایمیدرو در اجرای مصوبات معدن آلبلاغ

می متالز - استاندار خراسان شمالی از بد عهدی ایمیدرو در اجرای مصوبات در معدن آلبلاغ گلایه کرد.
انتقاد استاندار خراسان شمالی از بدعهدی ایمیدرو در اجرای مصوبات معدن آلبلاغ

به گزارش می متالز، محمدعلی شجاعی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی ورود ایمیدرو برای انجام مسائلی همچون پی جویی و ... در معدن آلبلاغ بود، گفت: مصوبه در تیر ماه امسال به تصویب رسیده است، این درحالیست که اکنون در دی ماه قرار داریم و ایمیدور اقدامی در منطقه انجام نداده است.

وی افزود: تاکنون ایمیدرو در معدن آلبلاغ به تعهدات خود عمل نکرده است و بر همین اساس با وزیر صمت نیز مکاتبات لازم انجام شده است.

شجاعی ادامه داد: در نامه اشاره شده است که ایمیدرو متوجه نیست که در استان چگونه رفتار کند و از سوی دیگر احساس آن ها به این گونه است که از همان جا به صورت دستوری با مدیرش کار کند.

وی اظهارکرد: به طور قطع با این مساله برخورد خواهیم کرد و کار را شروع خواهیم کرد و ایمیدرو جلسه ای نیز در تهران برگزار کرده بود که به اعتراض در جلسه حضور پیدا نکردیم، چراکه اگر آن ها مشکلی دارند باید به داخل استان بیایند و مشکل در همین جا که محل کار است، حل شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در معدن آلبلاغ خود ایمیدرو مصوبه دارد  و اگر نمی تواند کار را انجام دهد به رئیس جمهور اعلام کند، اما از آنجایی که مصوبه سفر است و این وظیفه بر عهده ایمیدرو قرار داده شده است، معطل آن ها برای اجرای تعهداتشان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در نامه ارسالی به وزارت صمت اعلام کرده ام تلفات جانی اتفاق افتاده در این معدن برعهده ایمیدرو است، چراکه ما تعهدی در استان در این رابطه نداشته ایم که اجرایی نکرده باشیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در ارتباط با مجتمع آلومینیای جاجرم نیز از ایمیدرو گلایه داریم، گفت: ایمیدور دقیقا مدیر گذشته را حفظ کرده و همان مسیرهای گذشته در حال طی شدن است که تبعات امنیتی و اجتماعی را برای استان به همراه آورد اما ما اجازه نخواهیم داد و شکی وجود نخواهد داشت که آنچه را که لازم باشد، انجام خواهد شد.

عناوین برگزیده