تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۷۶۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش 5.5 درصدی وزن و 3.1 درصدی ارزش صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی در 7 ماهه امسال

می متالز - میزان صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در 7 ماهه امسال، از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 5.5 درصد و 3.1 درصد افزایش یافت. در این مدت 5.4 میلیارد دلار محصول صادر و 2.4 میلیارد دلار محصول معدنی و صنایع معدنی وارد کشور شد.
افزایش 5.5 درصدی وزن و 3.1 درصدی ارزش صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی در 7 ماهه امسال

به گزارش می متالز، از ابتدای فروردین تا پایان مهر، 39 میلیون و 105 هزار و 900 تن محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش 5 میلیارد و 417 میلیون و 700 هزار دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی 5.5 درصد و از نظر ارزشی 3.1 درصد رشد نشان می‌دهد.
عمده کشورهای مقصد صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی ایران به ترتیب شامل چین، عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، هند، کویت، بنگلادش، پاکستان، عمان، قطر، تایلند، اندونزی، ایتالیا، ترکمنستان، تایوان، ترکیه، سومالی، روسیه و مصر بوده است.
همچنین در 7 ماهه امسال، 3 میلیون و 157 هزار و 200 تن محصولات معدنی و صنایع معدنی به ارزش 2 میلیارد و 444 میلیون و 800 هزار دلار وارد شد که از نظر وزنی 14.3 درصد کاهش و از نظر ارزشی 4.7 درصد افزایش نشان می دهد.
عمده کشورهای مقصد واردات محصولات معدن و صنایع معدنی ایران نیز شامل چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، کره جنوبی، سوئیس، آلمان، ایتالیا، روسیه، سوئد، بلژیک، اسپانیا، استرالیا، بلغارستان، قزاقستان، اندونزی، ژاپن و تایوان بوده است.

عناوین برگزیده