تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۷۶۲۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرکنندگان مقاطع فولادی برای تامین نیاز واحدهای خود میانگین نرخ شمش فولادی را افزایش می دهند/ بازار داخلی میلگرد کشش افزایش قیمت را ندارد/ تکلیف واحدهای ذوب که صادرات ندارند و محصولشان را در بازار داخل عرضه می کنند چیست

می متالز - در بازار میلگرد علاوه بر ثبات و سکون رکود حاکم بر بازار کاملا مشهود است، در حوزه تیرآهن های ذوبی نیز شاهد ثبات قیمت در همه محصولات هستیم. با توجه به انجام معاملات اخیر افزایش قیمت پایه میلگرد در معاملات هفته آتی بعید به نظر نمی رسد. در حالی که بازار داخلی از هضم قیمت های فعلی هم عاجز است. صادرکنندگان مقاطع فولادی برای تامین نیاز واحدهای خود به صورت هفتگی میانگین نرخ شمش فولادی را افزایش می دهند.
صادرکنندگان مقاطع فولادی برای تامین نیاز واحدهای خود میانگین نرخ شمش فولادی را افزایش می دهند/ بازار داخلی میلگرد کشش افزایش قیمت را ندارد/ تکلیف واحدهای ذوب که صادرات ندارند و محصولشان را در بازار داخل عرضه می کنند چیست

به گزارش می متالز، البته نظر فعالان کاهش فاصله بازار داخلی با قیمت های جهانی است اما به نظر می رسد شرایط برای این اقدام مهیا نیست و بازار داخلی میلگرد کشش افزایش قیمت  را ندارد.

هفته گذشته میانگین قیمت شمش از اول هفته تا دوشنبه نزولی بود به دلیل آنکه تولید میلگرد نمی توانست با شمش جهار هزار و سیصد تومانی به سرانجام برسد به همین دلیل بازار شروع به کاهش کرد البته افت قیمت دلار هم در این مورد بی تاثیر نبود. ولی از دوشنبه با باز شدن بازارهای ارز درخارج قیمت شمش رو به بهبود رفت. در هفته قبل بخشنامه وزارت صمت بازار را در سردرگمی فرو برد بر اساس بند 2 این ابلاغیه کلیه واحدهای نوردی موظف هستند شمش مورد نیازشان را از بورس کالا تهیه نمایند. بسیاری از واحدهای نورد امکان ثبت نام در سایت بهین یاب را ندارند، طبعاً واجد شرایط خرید نخواهند بود یا تکلیف واحدهای ذوب که صادرات ندارند و محصولشان را در بازار داخل عرضه می کنند چیست؟ این روش منتهی به کاهش تولید می شود نه افزایش آن که در شرایط فعلی ضروری است.

هفته گذشته در خصوص بازار مقاطع نیز از ابتدای هفته کاهشی ولی از سه شنبه روند صعودی به خود گرفت. روز پنج شنبه بحث هائی در بازار شنیده می شد که پایه قیمت میلگرد عرضه شده در بورس برای دی ماه حدود یک هزار ریال بیشتر از آذر ماه است به همین دلیل فروشنده ها خود را برای افزایش قیمت در هفته اول دی ماه آماده کردند. در حالیکه میلگردهای ارزان فروخته شده در بورس و بازار در هفته قبل هنوز تحویل نشده این فشار عرضه اجازه حرکت جدی به بازار میلگرد را نخواهد داد. در واقع انتظار میرود منحنی هفته اول دی ماه نشان دهنده صعود قیمت در دو روز اول باشد و پس از آن بازار به عقب برگردد مگر آنکه قیمت شمش به علت عقب افتادن تولید روند صعودی داشته باشد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده