تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۱۰۳۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار آهن در خواب عمیق

‌می‌متالز - بازار آهن و فولاد روز یکشنبه تقریبا در کلیه حوزه‌های بازار آهن داخلی آرام بود.

به گزارش می‌متالز، بازار آهن و فولاد روز یکشنبه تقریبا در کلیه حوزه‌های بازار آهن داخلی آرام بود و قیمت روز آهن آلات عمدتا با ثبات همراه بودند، اما نوسانات جسته و گریخته‌ای هم در برخی مبادی فروش مشاهده شد.

قیمت دلار که از ابتدای هفته به صورت جزئی افزایش یافته بود از ابتدای روز گذشته تا کانال ۴۹ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد حدود ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان تومان مبادله شد.

بررسی اوضاع بازار آهن

بازار میلگرد روز گذشته در غالب مبادی فروش ثابت و آرام گزارش شد، اما قیمت روز میلگرد آجدار در چند کارخانه با کاهش ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومانی همراه بود. کف قیمت میلگرد هم همچنان در کانال ۲۴ هزار تومانی قرار داشت.

قیمت روز تیرآهن نیز در غالب مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شد، اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایز‌ها حدود ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش داشت. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و سپری هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز ورق آهنی در کلیه شرکت‌ها بدون تغییر قیمت بود. قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و قیمت ورق رنگی شیروانی در عمده مبادی فروش کاهش ۲۰۰ تومانی داشتند.

قیمت روز پروفیل مبلی، قیمت پروفیل z، قیمت پروفیل صنعتی و سایر قوطی پروفیل‌ها در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد. انواع لوله‌های درزدار و بدون درز مانند قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله صنعتی و مبلی و ... در کلیه شرکت‌ها تغییری نداشتند.

اوضاع بازار آهن و فولاد و آمار معاملات گویای رکود حاکم بر بازار و کاهش جزئی و فرسایشی قیمت روز آهن در برخی حوزه‌های بازار هستیم، بازار آهن در خواب نیمروز تابستان به سر می‌برد و با کنترل دستوری قیمت‌ها دچار رکود عمیقی است و خرید و فروش چشمگیری هم مشاهده نمی‌شود.

همانطور که در تحلیل‌های پیشین نیز بیان شد، به نظر می‌رسد شرایط خوبی برای اقدام به خرید و ورود تقاضای مصرفی به بازار است؛ اگرچه چندان اوضاع قابل پیش‌بینی نیست، اما احتمالا هفته آینده نیز روند بازار به همین ترتیب باشد و شاهد ثبات و رکود بازار آهن باشیم.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است امروز حدود ۲۳۴ هزار و ۳۳۵ تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان حدود ۱۸۸ هزار و ۹۳۵ تن به شمش بلوم اختصاص دارد که قیمت هر کیلو از آن ۱۹ هزار و ۹۵۷ تومان تعیین شده است. گفتنی است حجم شمش امروز افزایش ۱۵ درصدی دارد، اما قیمت آهن با کاهش ۰/۷ درصدی همراه است.

همچنین حدود ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن تختال C عرضه می‌شود که قیمت آهن ۱۹ تومان تعیین شده است. گفتنی است ورق رنگی، ورق سرد B و ورق گالوانیزه G هم در بورس امروز عرضه می‌شود.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده