تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۷۶۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آذرماه امسال؛

گران فروشی، بیش ترین تخلف صنفی درهرمزگان ثبت شد

می متالز - معاون نظارت، بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، درج نکردن قیمت و گرانفروشی را بیشترین تخلف واحدهای صنفی استان درماه آذر امسال عنوان کرد.
گران فروشی، بیش ترین تخلف صنفی درهرمزگان ثبت شد

به گزارش می متالز، عبدالرضا پیروی منش روز یکشنبه درتشریح عملکرد آذرماه معاونت نظارت سارمان صمت افزود: درماه گذشته ۴۲ هزار و ۷۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی هرمزگان صورت گرفت و دراین راستا ۲هزار و ۵۰۷ مورد پروانه تخلف تشکیل شد.
وی، ارزش پرونده های تخلف صنفی را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد که برای بررسی و صدور رای به تعزیزات حکومتی ارجاع شده است.
این مسوول اظهارداشت: بازرسی‌ از واحدهای صنفیبه‌ منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات به‌ ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان وجلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف توسط کارشناسان نظارت و بازرسی و ناظران افتخاری سازمان صمت هرمزگان به‌ صورت پی درپی و روزانه انجام شده است.
پیروی منش یادآورشد: پایگاه های دریافت شکایت های مردمی در چهار نقطه شهر بندرعباس و برخی شهرستان‌ها ی هرمزگان و در نزدیکی مراکز تجاری مستقر هستند تا افرادی که از واحدهای صنفی شکایت دارند با مراجعه به این محل ها شکایت خود را مطرح کنند.
وی گفت: شهروندان در آذرماه چهارهزار و ۱۰۰ مورد تخلف را به پایگاه ها و سه هزار و ۷۷۵ مورد نیز به سامانه ۱۲۴ گزارش کردند که در بازرسی های انجام شده، ۱۶ واحد صنفی به علت تکرار تخلف پلمپ و ۳ مورد محکوم به نصب پارچه شدند.
پیروی منش، تخلف های  کشف را بیشتر مربوط گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت،  نصب نکردن نرخ نامه، ارائه ندادن برگ خرید و صورت حسا دانست.
وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت  هرمزگان گزارش کنند.

عناوین برگزیده