تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۷۶۹۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روز موعود فرا رسید!

کلید امید سهامداران در دستان دولت

می متالز - امروز تصمیم نهایی در خصوص معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی در هیات دولت گرفته خواهد شد. آیا دولت با انتظارات اغلب سهامداران و سرمایه‌گذاران همراه خواهد شد؟!
کلید امید سهامداران در دستان دولت

به گزارش می متالز، کمیسیون اقتصاد هیات دولت امروز آیین نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را بررسی و در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

همانطور که در گزارش قبلی عنوان شد، در حالی که هنوز معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها قانونی نشده، برخی شرکت‌ها پیش‌دستی کردند و دو گام ابتدایی این مسیر را پیمودند و اکنون چشم به دستان دولت دارند تا مدیران سازمان بورس با چشمکی از پاستور، مجوز افزایش سرمایه آن‌ها را صادر و به سرعت به استقبال مجمع فوق العاده بروند.

برخی‌ها تصور برخی، مهلت قانونی معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان سال ۹۸ نیست، بلکه به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، این قانون دائمی است و محدودیت زمانی خاصی ندارد. این بدین معنا است که پس از تصویب در هیات دولت، این موضوع جذاب برای سهامداران برای سال‌های آتی نیز تکرار خواهد شد و شرکت‌ها با خاطری آسوده می‌توانند نسبت به به‌‎روزرسانی ارزش دارایی‌های خود اقدام کنند.

بر اساس نظرسنجی، ۸۸ درصد از سرمایه‌گذاران و سهامداران بازار سرمایه امید دارند آیین‌نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به تصویب هیات دولت برسد و تنها ۱۲ درصد نگاه ناامیدانه به این داستان پر کش و قوس دارند و معتقدند دولت از خیر اندک مالیات تجدید ارزیابی نمی‌گذرد.

حال باید منتظر ماند و دید خروجی امروز جلسه هیات دولت چه خواهد بود و آیا دولت قید مالیات افزایش سرمایه از این محل را خواهد زد یا خیر؟!

عناوین برگزیده