تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۷۶۹۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طلا و افزایش جذابیت نسبی

می متالز - با وجود کاهش بهای جهانی طلا در آبان‌ماه، بازدهی طلا در بازار داخلی پس از ۵ ماه برای نخستین بار مثبت بوده است.
طلا و افزایش جذابیت نسبی

به گزارش می متالز، هر چند که رشد قیمت طلا در بازار داخلی بسیار محدود و کمتر از ۰.۵ درصد بوده اما به نظر می‌رسد که نشانه‌های تغییر روند در این بازار نیز قابل مشاهده است.

 افزایش آرام نرخ ارز و کاهش حباب منفی سکه طلا، دو عاملی بود که در آبان ماه باعث رشد قیمت طلا در بازار داخل برخلاف بازارهای جهانی شده است.

با توجه به انتظار افزایش آرام نرخ ارز تا پایان سال از یکسو و قرار گرفتن حباب سکه طلا در مقادیر منفی که نمی‌تواند مدت زیادی دوام یابد، انتظار می‌رود که قیمت طلا نیز به تدریج وارد مدار افزایشی شود. البته باید توجه داشت که کاهش تنش‌های جهانی و احتمال ریزش محسوس بهای اونس، می‌تواند این تحلیل را در کوتاه‌مدت نقض کند.

 در مورد شرایط و روند بلندمدت قیمت طلای داخلی و مقایسه آن با نرخ ارز طی یک دهه اخیر، به نظر می‌رسد که روند صعودی طلا نسبت به ارز غالبا سریع‌تر بوده و رشد قیمت طلا (به غیر از برخی مقاطع) بالاتر از رشد نرخ ارز بوده است.

بنا بر تحلیل شرکت سرمایه گذاری سامان مجد، به نظر می‌رسد در بازه‌های بلندمدت، سرمایه‌گذاری در طلا (نسبت به ارز) می‌تواند بازدهی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

عناوین برگزیده