تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۷۶۹۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در بازدید از دیجی کالا؛

باید عرضه و مصرف کالای ایرانی تبدیل به فرهنگ عمومی شود/ حذف واسطه های زاید باعث کاهش قیمت تمام شده می شود

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از شرکت دیجی کالا گفت: حذف واسطه های زاید می‌تواند روی کاهش قیمت تمام شده کالاها تاثیر بسزایی داشته باشد.
باید عرضه و مصرف کالای ایرانی تبدیل به فرهنگ عمومی شود/ حذف واسطه های زاید باعث کاهش قیمت تمام شده می شود

به گزارش می متالز، رضا رحمانی افزود: رساندن کالا با قیمت و کیفیت مناسب به دست مصرف کننده باید هدف اول و اولویت همه فروشگاه های اینترنتی عرضه کالا در سطح کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت رسالت داریم از هرگونه اجحاف در حقوق مردم جلوگیری کنیم.

رحمانی اضافه کرد: باید این اصل در تجارت داخلی کشور جاری شود که قیمت کمتر، فروش بیشتر، سود و عایدی بیشتری برای عرضه کننده هر کالایی دارد.

وی تصریح کرد: مدل دیجی کالا در توزیع کالا در سطح کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: خوشبختانه فروشگاه های زنجیره ای در تعادل بازار طی مدت اخیر همراهی خوبی داشتند و با تکمیل سامانه‌های تجاری وزارتخانه و کنترل دقیق فرآیند ها به طور مسلم روند قیمتی کالاها در بازار راحت‌تر از گذشته تنظیم می‌شوند.

رحمانی تاکید کرد: باید روی موضوع رقابت برای کاهش قیمت در سطح عرضه بیش از این کار کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب شرکت دیجی کالا در عرضه محصولات مختلف در سطح کشور گفت: این مجموعه می تواند با ارائه مشاوره های لازم محصولات دانشی شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز عرضه و به فروش برساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید به عنوان یک اعتقاد روی کالای ایرانی و عرضه موفق آن متمرکز شویم چرا که در بسیاری از تولیدات هم اکنون می توانیم با برندهای شناخته شده جهانی نیز رقابت بکنیم.

رحمانی افزود: باید عرضه و مصرف کالای ایرانی تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وی با اشاره به اهمیت رونق صادرات به عنوان یکی از برنامه های محوری وزارت صمت در سال جاری، ادامه داد: امسال ۱۵ کشور همسایه به عنوان هدف صادراتی مورد توجه این وزارتخانه هستند و باید از ظرفیت دیجی کالا نیز برای فعال سازی فرصت‌های جدید صادراتی بهره‌برداری کنیم و البته انتظار داریم دستگاه‌های مرتبط همکاری های لازم را جهت ایجاد تسهیلات مناسب داشته باشند.

رحمانی تصریح کرد: برخی بخش ها در همراهی با کسب و کارهای نوین کاملا سنتی عمل می‌کنند که این نمی‌تواند به توسعه کشور به خصوص در حوزه تجارت داخلی و خارجی کمک چندانی نماید.

وی تاکید کرد: با تغییر نگرش به توسعه تجارت داخلی و خارجی به راحتی می توانیم در بازارهای منطقه حضور پررنگی داشته باشیم و نباید فراموش کنیم که یکی از راه‌های نجات تولید کشور رونق صادرات است.

عناوین برگزیده