تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۳۲
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۷۷۳۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
عملکرد دلار و طلا در آخرین روز از سال 2019

دلار امروز ثابت ماند / بازدهی ۱۸ درصدی طلا در یک سال

می متالز - در آخرین روز از معاملات سال ۲۰۱۹، شاخص دلار در سطح ۹۷٫۷۲۸ واحد قرار گرفت. قیمت جهانی طلا هم با اندکی تغییر به هزار و ۵۱۵ دلار رسید.
دلار امروز ثابت ماند / بازدهی ۱۸ درصدی طلا در یک سال

به گزارش می متالز، در آخرین روز از معاملات سال ۲۰۱۹، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌ گیری می‌کند، ثابت باقی ماند و در سطح ۹۷٫۷۲۸ واحد قرار گرفت.

به‌ دنبال افزایش خوش‌بینی‌ها به وضعیت اقتصادی جهان، امروز ارزش دلار در برابر ین به کمترین سطح سه هفته گذشته رسید. هر دلار به‌ازای ۱۰۸٫۷۴ ین مبادله شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، شاخص دلار در معاملات روز جمعه بدترین عملکرد روزانه خود را از ماه مارس (۹ ماه پیش تاکنون) به ثبت رساند.

اخبار منتشرشده مربوط به به پیشرفت‌ها در روند مذاکرات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین موجب شده، اشتها برای دارایی‌های امن از جمله اوراق قرضه کاهش یابد. در عین حال تقاضا برای دارایی‌های پرریسک از جمله دلار نیوزیلند و دلار استرالیا افزایش یافته است.

دلار نیوزیلند و استرالیا هر دو در معاملات امروز به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسیدند.

همچنین هر دلار آمریکا در معاملات روز سه‌ شنبه به‌ازای ۶٫۹۷۲ یوان مبادله شد. این بالاترین قیمت یوان چین طی ۱۸ روز گذشته محسوب می‌شود.

افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک همچنین موجب رشد قیمت یورو در برابر دلار شد. هر یورو امروز به ۱٫۱۲۰۹ دلار رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد فلز زرد در سال ۲۰۱۹ موفق شده با رشد ۱۸ درصدی، بهترین عملکرد سالانه خود از سال ۲۰۱۰ تاکنون به ثبت برساند.

این عملکرد طلا ناشی از جنگ تجاری ۱۷ ماهه میان دو اقتصاد بزرگ جهان و همچنین سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی در جهان بوده است.

در آخرین روز از معاملات سال ۲۰۱۹، قیمت جهانی طلا هم با اندکی تغییر به هزار و ۵۱۵ دلار و ۲۳ سنت رسید.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد