تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۷۷۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محمدی در نشست خبری مطرح کرد:

ثبت 90 درصد اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی در سامانه سادا

می متالز - مدیر کل امور اقتصادی ودارایی کرمانشاه در نشست خبری با حضور رسانه های محلی موضوعاتی از جمله ثبت 90 درصد اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی در سامانه سادا، پرداخت 243 میلیارد تومان خسارت توسط بیمه های استان، واریز سود سهام عدالت مشمولین در اسفندماه، بررسی آخرین وضعیت سرمایه گذاری استان و ارائه گزارش عملکرد بانک ها، بیمه و گمرک در 8 ماهه سال را مطرح کرد.
ثبت 90 درصد اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی در سامانه سادا

به گزارش می متالز، در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش عملکرد حوزه های مختلف اقتصادی و مالی، بانکی، بیمه ای، گمرک و بورس منطقه ای در محل سالن جلسات اداره مذکوربرگزار گردید، علی محمدی به اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه گذاری در استان پرداخت و به پروژه احداث کارخانه کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی کرمانشاه با سرمایه گذاری مستقیم شرکت خارجی با میزان 100میلیون یورو و اشتغال زایی هزارو 500 نفر ،پروژه احداث کارخانه فروآلیاژ سیلیکون منگنز در شهرک صنعتی مرصاد اسلام آباد غرب با سرمایه گذاری مستقیم شرکت خارجی به میزان 10میلیون یورو و اشتغال زایی مستقیم 150 نفر وهمچنین پروژه احداث گلخانه ای 22 هکتاری حیدر آبادسنقر با اشتغال زایی مستقیم 600نفر اشاره نمود.

محمدی در خصوص حرف و حدیث های اخیر در مورد ورود سرمایه‌گذاران چینی به استان، بیان داشت: چین شریک تجاری ماست و قصد دارد در حوزه‌هایی چون فولاد، آلومینیوم، کاشی و سرامیک در کشور ما سرمایه‌گذاری کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه نگرانی‌ها در رابطه یا سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی در زمینه ساخت کاشی در شهرک صنعتی مرصاد را بی اساس خواند و تصریح کرد: این شرکت تضمین داده که حداقل 80 درصد محصولات تولیدی‌اش را صادر کند و ابعاد اکثر کاشی‌های تولیدی آن متفاوت با ابعاد کاشی‌های تولیدی کشور است و همچنین متعهد شده یک نام ایرانی برای محصولاتش انتخاب کند و در زمینه استخدام هزار و 500 نفر نیروی کار مورد نیاز بالغ بر 90 درصد اولویت با کرمانشاهی‌ها باشد.

محمدی ضمن اشاره به شرح وظایف مرکز خدمات سرمایه گذاری، وظیفه اصلی آن را تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری خارجی دانست که بنا به نظر استاندار وظیفه انجام فرآیند سرمایه گذاری داخلی را به کارگروه سرمایه گذاری واگذار کرد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری به منظور تسهیل و تسریع  در روندصدور مجوزهای سرمایه گذاری به قابلیت ها و اهمیت این سامانه پرداخت و گفت: ارائه گزارش عملکرد دستگاه های تابعه در این حوزه به صورت به روز  قابل مشاهده برای استاندار و مدیران استانی است و افزودند  که موفقیت اصلاح فرآیند  جذب سرمایه گذاری در استان منوط به همت و همکاری مدیران و بدنه کارشناسی دستگاههای اجرایی می باشد.

محمدی در ادامه به بررسی عملکرد دستگاههای متولی در سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری پرداخت و گفت تعداد کل پرونده های ثبت شده از ابتدای راه اندازی این سامانه 602 پرونده بوده که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی به عنوان بهترین دستگاه از لحاظ عملکرد در سامانه  پنجره واحد  شایسته تقدیر می باشد.

مدیر کل امور اقتصادی ودارایی کرمانشاه همچنین به عملکرد استان در ثبت اطلاعات اموال غیر منقول در سامانه (سادا) اشاره کرد و گفت: 90 درصد اموال غیر منقول دستگاههای اجرایی در سامانه جامع شناسایی اموال دولتی (سادا) ثبت گردیده و بانک اطلاعاتی جامعی از اموال غیر منقول دولت به منظور مدیریت ساختمان و زمین های دولتی تهیه شده است و خاطر نشان شدند که اگر پروژه مولدسازی به صورت صد در صد اجرایی شود  با توجه به پیش بینی 50 هزار میلیارد تومانی از درآمدهای دولت در بودجه سال 99  کل کشور خیلی مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: 145 ملک در سطح استان در راستای بازآفرینی شهری به شهرداری معرفی شده اند که 9 مورد از آن‌ها برای این امر انتخاب شده است.

محمدی  در خصوص موضوع  آزاد سازی سهام عدالت و عرضه به بازار بورس بیان داشت که لایحه ای  در مجلس در حال بررسی و تصویب است چنانچه تبدیل به قانون گردد، و در هیات واگذاری مطرح شود احتمال اجرای آن تا پایان سال جاری ممکن باشد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در ادامه با اشاره به زمان پرداخت سود سهام عدالت خاطر نشان شد: امیدواریم از اوایل اسفند سال جاری روند واریز سود سهام عدالت به حساب  مشمولین صورت گیرد.

وی  در خصوص دلیل تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت بیان داشت: که  با توجه به اینکه شرکت ها هشت ماه فرصت دارند تا سود را در اختیار سازمان خصوص سازی قرار دهند و با توجه به اینکه مجامع آنها در تیرماه برگزار می شود تا پایان بهمن فرصت دارند که سود را به حساب سازمان واریز کنند.

محمدی گفت برخلاف توزیع یارانه ها، در توزیع سود سهام عدالت ،سود فقط به حساب هر مشمول بطور مجزا واریز خواهد شد، در نتیجه می بایست شماره شبای بانکی هر مشمولی ولو زیر 18 سال جداگانه وارد سامانه مذکورشود.

مدیر کل امور اقتصادی ودارایی کرمانشاه  در خصوص  مشمولین متوفی سهام عدالت اظهار داشت: وراث قانونی این مشمولان می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان خدمات الکترونیک دولت و با ارائه مدارک لازم و امضای تقسیم‌نامه سهام عدالت نسبت به تقسیم سهام عدالت و منافع آن اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام جدید سهام عدالت منوط به تصویب قانون توسط مجلس شورای اسلامی است از مشکلات شماره شبا سهام‌داران هم یاد کرد و گفت: حدود 13 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت کشور شماره شبا خود را اشتباه وارد کرده و یا اصلا وارد نکرده اند که این تعداد در استان کرمانشاه حدود 200 هزار نفر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه سوال دیگر مردم را درباره تغییر اطلاعات هویتی اعلام کرد و با بیان اینکه این اطلاعات آخرین بار در دی ماه سال 1395 به روز شده، اضافه کرد: ملاک، همان اطلاعات سال 1395 است.

محمدی در خصوص عملکرد کلی بانکهای استان در 8 ماهه سال جاری گفت:بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی تا پایان مرداد ماه سال جاری کل مانده سپرده های بانکی استان 24 هزار میلیارد تومان بوده که 21 میلیارد تومان آن قابل استفاده در راستای رونق تولید می باشد که 17 میلیارد آن به صورت تسهیلات به مردم پرداخت شده است از این میزان حدود سه هزار میلیارد تومان آن سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است که امکان دخل و تصرف در آن نیست.

وی مانده معوقه بانک ها را تا پایان آبان ماه یک میلیارد و 480 میلیون تومان اعلام نمود و خاطر نشان شدند که میزان مصارف به منابع در هشت بانک دولتی استان بیش از صد درصد و در چهار بانکی که دولت مقداری در آنها سهام دارد حدود 70 تا 80 درصد است که حدود چهار هزار میلیارد تومان از 21 هزار میلیارد تومان سپرده‌های بانکی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است که نسبت مصارف به منابع آنها زیر 50 درصد است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه تاکید کرد: سپرده‌هایی که در این بانک‌ها وجود دارد نقش چندان پررنگی در توسعه اقتصادی و تولیدی استان ندارد و عمدتا به ستاد مرکزی این بانک‌ها پمپاژ می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد صنعت بیمه استان گفت: مجموع حق بیمه تولیدی در هشت ماهه سال جاری را350 میلیارد تومان اعلام  و میزان مبلغ خسارت پرداخت شده در این مدت را 243 میلیارد دانستند و افزودند که 70 درصد حق بیمه تولیدی به صورت خسارت پرداخت شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: سهم بیمه ایران که تنها بیمه دولتی است از دریافتی حق بیمه‌ها حدود 43 درصدی و سهم آن از پرداخت‌ها 60 درصد است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموع صادرات از گمرک های استان در 8 ماهه سال جاری را بالغ بر  یک میلیارد و 550 میلیون دلار، به وزن 3 میلیون و 771 هزار تن ومیزان واردات را 45 میلیون دلار اعلام کردند.

وی با اشاره به سهم بسیار پایین استان در بازار سرمایه کشور  خاطر نشان کرد که مجموع ارزش سهام معامله شده در بورس منطقه ای کرمانشاه در هشت ماهه اول سال جاری 2 هزار و 160 میلیارد تومان بوده است که تعداد سهام خرید و فروش شده در این بازار را بالغ بر 5 میلیارد و 705 میلیون سهم اعلام نمودند.

عناوین برگزیده