تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۷۷۷۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خبرهای خوش قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

میز پایانه صادراتی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

می متالز - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: هزینه کرد درآمدهای حاصل از بازارچه‌های مرزی در مرز، اعطای بسته حمایتی صادراتی با مبلغ دو هزار میلیارد تومان در راستای کمک به صادرکنندگان و پیگیری تشکیل میز پایانه صادراتی محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی از خبرهای خوش حوزه صادرات است.
میز پایانه صادراتی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی، چهارشنبه شب ۴ دی، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: معاندان تصور کردند که با قطع درآمدهای نفتی ایران می‌توانند ایران را از پای دربیاورند، اما تلاش‌های شبانه‌روزی صادرکنندگان و تولیدکنندگان به معنای واقعی مانع رسیدن آنان به اهداف شوم آنان شد.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی کنونی صادرکنندگان خط‌شکنانی هستند که در شرایط تحریم گام‌های بزرگی برداشتند، در نه ماهه سال ۹۸ میزان صادرات غیرنفتی کشور به ۳۲ میلیارد دلار رسیده است که این آمار نشان از روند رو به رشد صادرات کالاهای غیر نفتی و فاصله گرفتن اقتصاد کشور از درآمد نفتی است.

وی افزود: امروزه ما از تهدید تحریم فرصت‌های بی بدیلی می‌سازیم و پس از تحریم‌ها جلوی واردات بسیاری از کالاها را گرفتیم که این مساله به معنای اعطای فرصت به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی داخلی است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی بیان کرد: متأسفانه در کشور دچار مشکلی به نام سندرم انتقاد شده‌ایم و تصور ما بر این است که هر چه قدر در سخنرانی‌های خود از شرایط فعلی انتقاد بیشتری کنیم، خدمت بیشتری کرده‌ایم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مجموع مبادلات تجاری ایران در نه ماهه نخست سال جاری در حدود ۶۵ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: نسخه اولیه نقشه راه توسعه صادراتی نیز با هدف جهش صادراتی تهیه شده است.

عناوین برگزیده