تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۷۷۹۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اقتصادی رییس جمهور:

بازی امکانی مناسب برای شکل دهی به رفتارهای اقتصادی است

می متالز - نهاوندیان با بیان اینکه انتخاب اقتصادی مقید به ارزش های اخلاقی باید در قالب بازی ها و اسباب بازی آموزش داده شود، گفت: وزارت صنعت و معدن باید واحد ویژه اسباب بازی داشته باشد.
بازی امکانی مناسب برای شکل دهی به رفتارهای اقتصادی است

به گزارش می متالز، «محمد نهاوندیان» صبح امروز شنبه هفتم دی در افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: انشاءالله در شرایطی که اقتصاد کشور عزم دارد از چالش های موجود گذر کند و فضای جدیدی با عزت و قدرت ایجاد کند، بتوانیم از فرصت اقتصاد سرگرمی و اسباب بازی استفاده کنیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به شعار پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی بیان کرد: عنوانی که برای این جشنواره انتخاب کردند، عمیق است؛ اینکه بازی را تمرین زندگی بدانیم، مهم است. باید به بازی به عنوان یک محور جدی در برنامه های آموزش و پرورش نگاه کنیم یعنی باید فاصله فضای ذهن و اقدام خود با واقعیت را کم کنیم، بازی را بازی نشماریم، بازی را جدی بگیریم، بازی در زندگی فرزندان و تربیت نسل آینده نقش جدی و بسزایی دارد. در اهتمام و برنامه ریزی ها باید توجه هدفمند و هوشمندی به حوزه بازی و اسباب بازی داشته باشیم.

ی با بیان اینکه تمرین عقلانیت و تصمیم گیری نیاز جامعه ماست، عنوان کرد: از بازی برای انتخاب، توجه به معیارهای تصمیم گیری، آموزش کار جمعی، تقسیم کار، مسوولیت پذیری و پاسخگویی استفاده کنیم. بسیاری از کاستی های فرهنگی ما ناشی از عدم تمرین مشورت و ارتباط با دیگران است. کجا باید تمرین اخلاق عملی را داشته باشیم؟ بازی هایی است که تجارت و خرید و فروش را به بچه ها یاد می دهد اما آیا اخلاق تجارت را نیز به آنها آموزش می دهد؟ انتخاب اقتصادی مقید به ارزش های انسانی و اخلاقی باید در بازی ها آموزش داده شود. واقعیت های جدی زندگی را در قالب بازی به بچه ها ارایه دهیم. در این صورت بازی لهو نیست بلکه جدی است.

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه رابطه دوسویه بین فرهنگ و اقتصاد وجود دارد، تصریح کرد: سه گانه ساختار، رفتار و عملکرد داریم. عملکرد اقتصادی نتیجه رفتار و ساختارهاست. بازی و اسباب بازی امکان مناسبی برای شکل دهی رفتارهای اقتصادی است. ارزش داشتن کار و تلاش باید به بچه ها آموزش داده شود در حالی که ما تلاش را ارزش نمی دانیم و رسیدن به خواسته و هدف بدون تلاش را زرنگی می دانیم. مثبت نگری، امیدواری و نگاه بلندمدت داشتن باید به بچه ها آموزش داده شود. در وزارت صنعت و معدن باید واحد ویژه ای برای اسباب بازی باشد. صادرکنندگان اسباب بازی ما باید در نمایشگاه ها شرکت کنند. برندسازی در صنعت اسباب بازی لازم است، به عنوان مثالی اگر عروسکی برندسازی شود، برنامه یارانه ای آن هم به فروش می رود.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده