تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۷۷۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سفرای ایران با اتاق بازرگانی نشست برگزار کنند

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت که انتظار می رود برای رفع موانع صادرات و واردات، سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان با اتاق های بازرگانی داخلی نشست مشترک برگزار کنند.
سفرای ایران با اتاق بازرگانی نشست برگزار کنند

به گزارش می متالز، رحیم بنامولایی روز شنبه در هفتادمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز افزود: بررسی توانمندی ها و ظرفیت های داخلی و شناسایی بازارها هدف در کشورهای مختلف جهان می تواند به رونق اقتصادی ایران در شرایط تحریم کمک کند.

وی بیان داشت: امروز توسعه و رونق تولید و صادرات مهم ترین راه برون رفت از مشکلات و تنگناهای اقتصادی است که با همکاری و همفکری بخش خصوصی و دولت قابل تحقق است.

بنامولایی  با اشاره به نقش مهم رایزن های اقتصادی ایران درخارج از کشور گفت: فعالیت قدرتمندانه این بخش در هدایت سرمایه ها به سوی ایران و رونق اقتصادی کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی البرز افزود: یکی از چالش های موجود در توسعه صادرات بخشنامه های متعدد بانک مرکزی در زمینه صادرات و برگشت ارز صادراتی است که این مشکل صادرکنندگان را کلافه و ریسک صادرات کالا را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تشدید مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی و مواجه شدن بخش تولید با رکود تورمی، ضروری است در نشست های مشترک بخش خصوصی و مدیران ذیربط دستگاه های اجرائی تا قبل از سال جدید برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک بوده که بخشی از محصولات این صنایع صادراتی است.

عناوین برگزیده