تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۷۸۱۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عنوان کرد:

لایحه‌ای برای رفع محدودیت شعاعی فعالیت کارخانه‌ها در تهران

می متالز - متن لایحه پیشنهادی تنظیم شده است و به زودی طی نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار تهران و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست این لایحه مورد بحث قرار می‌گیرد و برخی محدودیت‌های مربوط به عدم استقرار واحدهای تولیدی تا شعاع 120 کیلومتری تهران برداشته می شود.
لایحه‌ای برای رفع محدودیت شعاعی فعالیت کارخانه‌ها در تهران

به گزارش می متالز، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، در حاشیه تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران از تلاش این سازمان با همکاری استانداری تهران و سازمان محیط‌زیست برای رفع محدودیت استقرار واحدهای تولیدی در شعاع 120 کیلومتری تهران، خبر داد.

صادقی در این باره تصریح کرد: متن لایحه پیشنهادی تنظیم شده است و به زودی طی نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار تهران و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست این لایحه مورد بحث قرار می‌گیرد و برخی محدودیت‌های مربوط به عدم استقرار واحدهای تولیدی تا شعاع 120 کیلومتری تهران برداشته خواهد شد.

وی گفت: از بخش‌ خصوصی و نهادهای این بخش می خواهیم همان‌طور که در تدوین این لایحه همراهی کردند، برای تصویب آن در دولت نیز مطالبه‌گری جدی داشته باشند. با رفع این محدودیت امکان گسترش زنجیره محصولات واحدهای تولیدی در تهران و نوسازی کارخانه‌ها فراهم خواهد شد و رشد اشتغال و افزایش صادرات را نیز به همراه دارد.

صادقی سپس با اشاره به گفته‌های رییس اتاق تهران مبنی بر اینکه چه راه‌کارهایی می‌توان برای دو برابر شدن صادرات غیرنفتی کشور در پیش گرفت، افزود: در این رابطه، نهادها و دستگاه‌های تصمیم‌گیر کشور باید ملزم شوند که آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه کسب‌وکار را از اتاق بازرگانی دریافت و مورد تصویب قرار دهند.

وی همچنین واگذاری تصدی‌ها و تفویض اختیارات به بخش ‌خصوصی را راهکاری دیگری عنوان کرد که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. صادقی در همین رابطه به واگذاری روند انتخاب و معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران به اتاق تهران طی سه سال گذشته اشاره و فرآیند آن را مثبت ارزیابی کرد. به گفته وی، در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، اتاق فکری برای واگذاری و تفویض اختیارات این سازمان دولتی به بخش خصوصی و تشکل‌ها ایجاد شده است.

عناوین برگزیده