تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۷۸۳۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آخرین وضعیت بازارها در امروز 98/10/14

عملکرد بازارها در روز شنبه / رشد قابل پیش‌بینی دلار و طلا، افت فراتر از پیش‌بینی بورس / بازارها چه خواهند شد؟

می متالز - در اولین روز پس از شهادت سردار سلیمانی، قیمت دلار و طلا طبق انتظارها رشد کردند و شاخص بورس فراتر از انتظارها افت قابل توجهی را پشت سر گذاشت. اما آینده بازارها چه خواهد شد؟ در بازار امروز با سه درصد افزایش، ۱۳ هزار و ۳۳۳ تومان اعلام شده است.
عملکرد بازارها در روز شنبه / رشد قابل پیش‌بینی دلار و طلا، افت فراتر از پیش‌بینی بورس / بازارها چه خواهند شد؟

به گزارش می متالز، قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز شنبه ۱۴ دی ماه با ۱۴۰ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۸۱۶ هزار تومان رسید.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار نیز در بازار آزاد امروز شنبه ۱۴ دی ماه با ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان تومان افزایش به ۴۹۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

اما در این شرایط رشد قیمت طلا و دلار، شاخص بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

شاخص کل بورس با افتی ۴٫۳۶ درصدی، بیش از ۱۶ هزار واحد سقوط کرد و در کانال ۳۶۷ هزار ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز نزدیک به چهار هزار و ۸۰۰ واحد کاهش یافت.

شاخص بورس امروز افت قابل توجهی داشت.

در عین حال به نظر می‌رسد کم‌نوسان‌ترین بازار امروز بازار خودرو بوده است. در حالی که میزان نوسانات بازارهای ارز و سهام امروز چشم‌گیر بوده اما در بازار خودرو عمده خودروها نوسانی کمتر از یک میلیون تومان داشتند. بیشترین نوسان قیمت در امروز نسبت به روز پنجشنبه گذشته مربوط به دو خودرو پژو ۲۰۰۸ و سمند سورن بود که به ترتیب سه میلیون و دو میلیون تومان گران شدند.

همچنین درباره آینده بازارها، تحلیلگران، بورس را در هفته سوم دی ماه سال ۱۳۹۸ مثبت دانسته و به سرمایه‌گذاران، حرکت همراه با احتیاط را توصیه کرده‌اند. همچنین کارشناسان گروه‌های دلاری همچون فلزات اساسی، شیمیایی و پالایشی را پیشتاز هفته عنوان می‌کنند.

در بازار طلا رئیس اتحادیه طلا تهران می‌گوید: فضای سیاسی حاکم بر کشور بر روند نوسانی قیمت طلا بی‌تاثیر نیست. با توجه به اتفاقات اخیر ممکن است قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به مرز ۵۰۰ هزار تومان برسد.

در بازار ارز تحولات مربوط به روز جمعه در عراق و افزایش تنش‌های منطقه‌ای باعث شد که برخی از معامله‌گران تاکید کنند نرخ ارز از روز شنبه وارد یک فاز جدید خواهد شد.

در پیش‌بینی هفتگی بازارها نوشته است: به نظر می‌رسد طلا همان روند هفته قبل خود را تکرار کند و در کنار آن، دلار نیز روندی مشابه طلا در پیش بگیرد اما در بازار سهام احتمالا روند هفته جاری به مانند هفته گذشته نباشد. همچنین احتمالا میزان اثرگذاری بر بازارها هم در روزهای نخستین هفته بیشتر باشد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد