تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۷۸۳۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار زنجان:

رونق تجارت خارجی با بروزرسانی زیرساخت های گمرک

می متالز - الگوی عملیاتی برای تجارت خارجی استان زنجان طراحی شود.
رونق تجارت خارجی با بروزرسانی زیرساخت های گمرک

به گزارش می متالز، برای تسهیل تجارت خارجی نیازمند برنامه ریزی عملیاتی ،ایجاد زیر ساخت های لازم برای رونق فعالیت های گمرکی در استان هستیم.

حقیقی در کارگروه توسعه صادرات استان به کاهش صادرات استان تا پایان فصل پاییز استان اشاره کرد و گفت: 78 درصد از صادرات استان را شمش روی تشکیل می دهد  و علت کاهش صادرات استان را ممنوعیت های صادراتی تعیین شده در این کالا عنوان کرد.

استاندار زنجان از رفع موانع صادراتی شمش روی خبر داد و افزود:منهای صادرت شمش روی در بقیه کالاها وضعیت صادرات استان روند افزایشی را نشان می دهد .

وی همچنین به افزایش واردات استان در 9 ماهه امسال گریزی زد و افزود: آمار ها حکایت از افزایش واردات مواد اولیه و ماشین الات خط تولید دارد که این نشان از رونق تولید است.

حقیقی بر ایجاد زیر ساخت ها و امکانات لازم برای رونق صادرات استان تاکید کرد وگفت: با پیگیری و رفع موانع و مشکلات گمرکی ظرفیت های گمرکی استان برای ادارات افزایش یابد.

حقیقی بر تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلاتی مانند راه اندازی شعبه بانک، ایجاد آزمایشگاه، استفاده از ظرفیت فرودگاه استان برای تسهیل تجارت استان، راه ندازی شعبه بانک، ایجاد آزمایشگاه در سطح استانی و کشوری برای افزایش صادرات  ازگمرک استان را ضروری دانست.

عناوین برگزیده