تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۰۹
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۷۸۹۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کمیسیون تلفیق: خانه‌های خالی مشمول دریافت مالیات می‌شوند

می متالز - نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: با مصوبه دیروز کمیسیون، خانه‌های خالی مشمول دریافت مالیات می‌شوند و شهرداری‌ها موظف به شناسایی این واحدها هستند.
کمیسیون تلفیق: خانه‌های خالی مشمول دریافت مالیات می‌شوند

به گزارش می متالز، علی‌ اصغر یوسف‌ نژاد نماینده مردم ساری در مجلس ، با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون با مصوبه خود خانه‌های خالی را مشمول اخذ مالیات کردند.

وی افزود: براساس متن پیشنهادی؛ شهرداری‌های کشور موظفند واحدهای مسکونی خالی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را شناسایی و مالیات متعلقه ماده (۵۴) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم را از مالکان اخذ کنند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: در این مصوبه آمده است، پنجاه درصد از درآمد حاصل از این مالیات به حساب درآمد عمومی در ردیف ۱۱۰۲۰۴ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور و پنجاه درصد باقیمانده به عنوان سهم شهرداری‌ها به حساب شهرداری شهرهای محل اخذ مالیات واریز می‌شود.

یوسف‌ نژاد خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، سازمان امور مالیاتی و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو و دیگر وزارتخانه‌ها به تشخیص آیین‌نامه اجرایی این بند مکلفند همه اطلاعات لازم برای شناسایی خانه‌های خالی را در اختیار شهرداری‌های کشور قرار دهند.

عناوین برگزیده