تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۷۹۲۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۰ درصد واحدهای تولیدی خوی در صنعت مبل فعالیت دارد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ واحد تولیدی در خوی گفت: از این تعداد، ۹۰ واحد در حوزه تولید مبل فعال است که ۶۰ درصد کل بنگاه‌های اقتصادی این شهرستان را شامل می‌شود.
۶۰ درصد واحدهای تولیدی خوی در صنعت مبل فعالیت دارد

به گزارش می متالز، غلامرضا بابایی روز چهارشنبه افزود: واحدهای تولیدی شهرستان خوی در بخش‌های مبلمان، محصولات پلاستیکی، کاغذ و محصولات کاغذی، فلزی، ماشین‌آلات و وسایل نقلیه موتوری، نساجی و پوشاک، مواد شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی، محصولاتی از لاستیک و پلاستیک و محصولات غذایی و آشامیدنی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: بیشترین درصد اشتغال بین رشته فعالیت‌های صنعتی مربوط به تولید مبلمان خانگی است که تولید سالانه آنها بیش از ۱۰۰ هزار دست است.

وی اظهار داشت: این صنایع در بخش‌های تولید مفتول‌های فنری، نمد بی‌بافت، روکش  pvc، پارچه رومبلی، یراق آلات مبل، تخته چندلا، فوم، کلاف مبل، رنگ، چسب، منگنه، نوار کش‌دار، پیچ و مهره و نمایشگاه دایمی مبل فعال شده‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: خوی دارای شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی ایواوغلی، شهرک تخصصی کانی غیرفلزی و شهرک تخصصی خصوصی مبل است.

بابایی اظهار داشت: واحدهای تولیدی بزرگ شهرستان خوی در زمینه نساجی، سیمان، شکر از چغندرقند، سنگبری، آجر، گچ، کنسانتره و آبمیوه و مبل فعالیت دارند.

خوشه صنعتی (Industrial Cluster) به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار هستند.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان‌غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند.

عناوین برگزیده