تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۷۹۲۶۵
استاندار اردبیل:

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به راه‌آهن اردبیل تخصیص یافت

می متالز - استاندار اردبیل گفت: با توجه به تورم موجود و افزایش هزینه‌های عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن ، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید در سفر رییس‌جمهوری به پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه اختصاص یافت.
۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به راه‌آهن اردبیل تخصیص یافت

به گزارش می متالز، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رییس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: در بحث راه و راه‌آهن با توجه به وعده داده شده به مردم این پروژه در اولویت کاری قرار گرفته و با تامین مالی ۷۵۰ میلیارد تومان توسط  بانک ملی ایران این پروژه به عنوان اولین فایناسن داخلی ریلی فعال شده و با این اعتبار جدید دوباره جان گرفت.

وی بیان‌کرد: یک هزار و ۶۰۰ نفر در کارگاه‌های فعال این پروژه مشغول بوده و در ۱۱ جبهه در حال کار هستند و امید مردم اردبیل به این است که  این پروژه در دولت دوازدهم به پایان برسد.

وی همچنین به امتداد راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان اشاره کرد و گفت: مطالعات این پروژه در سال‌های گذشته متوقف شده بود اما  با شروع کار ، فاز یک مطالعات به پایان رسیده و فاز دوم مطالعات هم در حال انجام است.

بهنامجو اضافه‌کرد: قرار است این خط راه‌آهن به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل شود، در این راستا موفق شدیم توافق طرف آذری را  اخذ کرده و توافقنامه دوجانبه به امضا رسیده است.

استاندار اردبیل اضافه‌کرد: با تحقق این مهم استان اردبیل به باراندازی تبدیل خواهد شد و محصولات کشاورزی منطقه مغان و مرکز استان را به کشورهای آسیای میانه انتقال خواهد داد ، هم‌اکنون  ۳.۵ میلیون تن جابجایی بار در منطقه  صورت می‌گیرد و با اتصال این خط راه‌آهن شاهد تحول منطقه خواهیم شد.

وی اضافهکرد: در بحث جاده‌ها نیز پیش از این در استان تنها ۱۴۰ کیلومتر جاده چهار خطه وجود داشت و با توجه به  استعداد گردشگری صنعتی و کشاورزی استان باید توجه بیشتری به آن شود که در این سفر ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح شده و هر سال ۵۰ کیلومتر بر آن افزوده خواهد شد.

وی گفت: با این اقدام در استان نهضت بزرگراه‌سازی به راه افتاده و در سه سال آینده معادل سنوات قبلی بزرگراه در استان ساخته خواهد شد.

عناوین برگزیده