تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۷۹۴۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد:

جذابیت قیمت های فعلی برای خرید

می متالز - تحریم های جدید، نمادین بوده و گروه فلزات اساسی و پتروشیمی با دید بلندمدت مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری است.
جذابیت قیمت های فعلی برای خرید

به گزارش می متالز، هنوز سرخی بازار و فشار فروش ها در هفته گذشته، از پیش چشم مان کنار نرفته، بورس تهران تغییر مسیر داد و امروز ناگهان صف نشینان، هوس خرید کردند! بازار در صف های خرید قفل شده و با وجود دامنه نوسان ۲ درصدی و عدم تمایل سهامداران به فروش، اما شاخص کل ۵۹۹۹ پله ای بالا رفته است!

علی صادقین کارشناس بازارهای مالی در خصوص دلایل اقبال امروز بازار سرمایه بیان کرد: رفتار هیجانی و صف های خرید امروز بورس تهران، قابل پیش بینی بود. همان سهامدارانی که هفته گذشته، در صف فروش عرضه کردند، امروز در صف خرید قرار گرفته اند و علت صف های خرید هم کاهش قیمت سهم ها در هفته قبل و جذابیت قیمت های فعلی است.

وی افزود: همان طور که بارها گفته شده، به رشد بازار سرمایه خوشبین هستم. بازار سرمایه ما به لحاظ متغیرهای بنیادی، بازاری بدون رقیب است. ریسک سیستماتیک سیاسی تقریبا مرتفع شده و جایی برای نگرانی نیست. اما بهتر است سهامداران به جای رفتارهای هیجانی، سهم های بنیادی را خریداری کرده و نگاه میان مدت یا بلندمدت به بازار داشته باشند.

صادقین در رابطه با تاثیر تحریم ها بر شرکت های بورسی گفت: تحریم های جدید آمریکا، نمادین بود و اثری بر صنایع ما نخواهد داشت. هر محدودیت و تحریمی که امکان تحمیل آن وجود داشت توسط آمریکا اعمال شد و معتقدم صادرات صنعت فولاد کما فی السابق ادامه خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های برتر برای سرمایه گذاری اظهار کرد: گروه فلزات اساسی و پتروشیمی با دید بلندمدت مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

عناوین برگزیده