تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۷۹۴۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل نخستین میز کالا - کشوری/ افزایش 3 برابری حجم تجارت بین ایران و عمان تا سه سال آینده

می متالز - نخستین میز تخصصی کالا - کشوری با هدف افزایش کمی و کیفی صادرات بنگاه های تولیدی - صادراتی و همچنین بررسی مسائل صادرکنندگان و رفع مشکلات آنها و شناسایی بازارهای هدف صادراتی در سازمان توسعه تجارت تشکیل شد.
تشکیل نخستین میز کالا - کشوری/ افزایش 3 برابری حجم تجارت بین ایران و عمان تا سه سال آینده

به گزارش می متالز، این نشست پیرو اعلام خبر برگزاری میزهای کالا - کشوری به صورت منظم و هفتگی در تهران و شهرستان توسط رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران برگزار شد.

درباره نخستین میز کالا- کشوری که متعلق به کشور عمان بود و با هدف بررسی راهکارهای توسعه صادرات و حل مشکلات حمل و نقل مصالح و لوازم ساختمانی به عمان تشکیل شده بود، فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این میز با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مربوطه از جمله شرکت‌های صادرکننده و حمل و نقل دریایی برگزار شد.

وی بیان کرد: در این نشست راهکارها و موانع توسعه صادرات مصالح و لوازم ساختمانی مانند سیمان، کلینکر، کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، چینی‌آلات بهداشتی، سنگ‌های ساختمانی و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکلات مطرح شده به عمل آید.
وی در ادامه اظهار داشت : انتظار داریم که با شناسایی دقیق تر مشکلات فرا روی صادرات حداقل یک یا چند گروه کالایی مشخص و پیگیری برای حل آنها بتوان به رشد صادرات گروه های کالایی مورد بحث و در نهایت افزایش کلی صادرات کمک کرد.

وی اضافه کرد: حجم تجارت دو کشور در سال های گذشته رو به رشد بوده؛ هرچند متناسب با ظرفیت های دو طرف نیست.

وی افزود: در جریان اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور که ماه گذشته در تهران برگزار شد، دو طرف توافق کردند که در سه سال آینده،حجم تجارت بین یکدیگر را به حداقل ۳ برابر افزایش داده و برای رسیدن به این هدف برنامه های مختلفی مانند افزایش ارتباط میان بخش های خصوصی دو کشور، معرفی ظرفیت های همکاری، حل موانع و تسهیل مبادلات، همکاری های نمایشگاهی را پیگیری کنند.

عناوین برگزیده